نرم افزار
حمید رضا مازندرانی۶:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۲ مرداد

خبر بد این که جویندگان حفره در نرم افزارها، دو آسیب پذیری خطرناک در مدیریت پسورد این مرورگر پیدا کرده اند، و خبر خوب این که هر دو این ایرادات نرم افزاری برطرف شدند! کمپانی سازنده این مرورگر، سریعاً چند بروزرسانی مجزا برای این حفره ها (که می توانستند کاربران را در معرض حملات فیشینگ قرار دهند) منتشر کرد.
یکی از این حفره ها، از سوی ماتیاس کارلسون، کارشناس مسائل امنیتی، یافته شد که این امکان را می دهد که مرورگر اطلاعات پسوردها را به یک سایت خاص بفرستد. برای مثال کاربر ممکن است بر روی یک وبسایت که ظاهر آن شبیه توییتر است، پسورد خود را وارد کند، و این سایت جعلی نیز سریعاً کاربر مذکور را به وبسایت اصلی توییتر هدایت کند (تا وی متوجه نشود که مورد حمله قرار گرفته است). بسیار ترسناک است که در یک سال گذشته این حفره برطرف نشده است.
کارلسون می گوید که شرکت سازنده LastPass در فاصله یک روز پس از شناسایی، حفره را برطرف کرد و هزاردلار نیز به او جایزه داد. این موضوع نشان می دهد که مرورگر LastPass کاملاً بی عیب نیست، و البته سازندگان آن سعی می کنند ایرادات را به محض شناسایی برطرف سازند. در عین حال توصیه این شرکت به کاربران خود نیز مهم است: بر روی لینکی که از افراد ناشناس می آید کلیک نکنید، پسوردهای مختلفی برای حساب های مختلف خود داشته باشید و هر جا توانستید از احراز هویت دو مرحله ای استفاده نمایید. البته این توصیه ها برای کاربران تمامی مرورگرها کاملاً مفید و به جا است.

برچسب هاLastPass
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سرویس LastPass برای کاربران موبایل رایگان شد