ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

به گزارش پیوست، ۱۲ دی ماه کمیته زنان ICT زیر مجموعه کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران شروع به کار کرد.
رییس کمیته زنان ICT در اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند که این کمیته تازه‌ تاسیس برای هم‌افزایی بیشتر بین زنان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشکیل شده است. نسیم توکل با اشاره به ضعف زنان در شبکه‌سازی و تعامل با یکدیگر به پیوست گفت:‌« هدف از راه‌اندازی این کمیته توانمندسازی زنان و هم‌افزایی بین آن‌ها برای شبکه‌سازی است چراکه یکی ازعمده مشکلات زنان در این صنعت شبکه‌سازی است.» او در اولین نشست این کمیته که ۱۲ دی ماه در اتاق بازرگانی تهران و با حضور برخی از مدیران فعال صنعت ICT برگزار شد افزود:‌«در اولین نشست چالش‌های ارتباطات بین دانشگاه و صنعت را بررسی کردیم. از این به بعد هم این نشست‌های فصلی با توجه به چالش‌هایی که زنان در این صنعت با آن روبه‌رو هستند برگزار خواهد شد.»
در این نشست پریچهر سلطانی، مشاور بانوان کارآفرین معاون وزیر صمت اعلام کرد که در برنامه ششم توسعه برای اولین‌بار بحث عدالت جنسیتی مطرح شده و باید دستگاه‌ها اقدامات خود در این زمینه را گزارش کنند. او همچنین از راه‌اندازی کلینیک مشاوره به کسب‌‌وکارها در سراسر کشور خبر داد و گفت:‌ «برای رشد کارآفرینان زن در سراسر کشور کلینک‌های مشاوره راه‌اندازی کرده‌ایم تا آن‌ها بتوانند به کارآفرینان و صنعت‌گران خدمات مشاوره‌ای ارایه کنند. متاسفانه در کشور ما به بحث مشاوره، همراه با پرداخت هزینه توجه‌ای نمی‌شود و در تلاش هستیم تا درا ین زمینه طرح یارانه‌ مشاوره را نیز کلید بزنیم.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه