تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ خرداد

Zenbo ، یک ربات 599 دلاری بسیار بامزه است، اما آیا می تواند برای شما کافی باشد؟
رئیس هیئت مدیره ی ASUS ، جانی شیه، بر روی صحنه رفت تا به معرفی چیزی متفاوت، با توجه به روند موجود بپردازد: یک ربات خانگی. او قبل از معرفی Zenbo، ربات خانگی اعلام کرد " هدف ما این است که بتوانیم امکان استفاده از ویژگی های رباتیک را برای همه ی خانواده ها فراهم کنیم." اهداف اصلی ما "کمک، سرگرمی و هم نشینی است" که به خصوص، افراد مسن تر را مورد توجه قرار می دهد. اگرچه، جالب ترین ویژگی آن، وعده ای است که به دنبال آن این ربات قادر خواهد بود تا با ابزار هوشمند و حتی سنتی در محیط خانه ارتباط برقرار کند: شما قادر خواهید بود تا به وسیله ی اتصال به یک دوربین متوجه شوید که چه کسی پشت در است و سپس می توانید با کمک کنترل از راه دور از روی صورت ربات، در را باز کنید. Zenbo قادر است تا با نور، تلویزیون و سیستم های تهویه، در صورتی که زبان موردنظر را صحبت کند، ارتباط برقرار کند و به آن ها متصل شود.


این ربات می تواند به طور مستقل در اطراف خانه پرسه بزند و از طریق دریافت دستورهای صوتی ، به جهت مورد نظر حرکت کند. صورت Zenbo نیز همانند یک رابط صفحه ی لمسی عمل می کند: زمانی که صورت او به رنگ صورتی در نیامده باشد ( مانند حالت خجالت زدگی) شما می توانید به دریافت تماس های تصویری، خرید آنلاین و همچنین دریافت جریان های ویدئویی آنلاین بپردازید.


هم اکنون، اولین روزهای فعالیت این ربات می باشد اما ASUS معتقد است Zenbo می تواند به یادآوری کلامی برای صاحبان خود بپردازد، به عنوان مثال می تواند زمان ملاقات دکتر و یا زمان خوردن داروها را به آنها یادآوری کند. همچنین می تواند در صورتی که فردی به هر دلیلی به زمین افتاد یا بیهوش شد به ارسال پیام اضطراری برای اعضای خانواده ی او بپردازد، شما حتی می توانید کنترل ربات را به دست بگیرید و وضعیت را از دوربین ساخته شده در Zenbo بررسی کنید.


برای کودکان، این ربات قادر است (به شکلی عجیب و غریب ، مانند یک ربات) ، به همراه موزیک برقصد و همچنین می تواند از کتابخانه ی ذخیره شده در خود، برای کودکان با صدای بلند، داستان بخواند. در حقیقت ASUS در حال ارتقای یک برنامه ی دولوپر برای Zenbo است که به همراه آن دسترسی به bot’s SDK و همچنین اطلاعات بیشتر برای تولد اپلیکیشن های بیشتر را فراهم می کند، و این مسئله در صورتی که این ربات با موفقیت روبرو شود، از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود.


این ربات به شکل اجتناب ناپذیری با ربات خانگیSoftbank’s Pepper  مقایسه می شود، و چندین تشابه در بین آنها وجود دارد، اما اگر او می تواند یک درس اساسی از رقیب ژاپنی قدبلندتر خود یاد بگیرد، آن درس این است که او نیاز به دلیل برای وجود داشتن دارد، دلیلی که افراد به دنبال آن دست به خرید بزنند. شاید همین ترفندهای خانگی هوشمندانه باشد که می تواند به موفقیت یا شکست Zenbo منجر شود. همچنین قیمت 599 دلار برای یک ربات خانگی که مطمئنا می تواند در امور مختلف به شما کمک کند، قیمت نسبتا ارزانی می باشد.




برچسب هاZenboASUS Zenbo
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ربات ASUS ZENBO یک منشی، راهنما و همکار