تکنولوژی
سارا محمد علیئی۲:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت

یانی ده ساله از فندلاند (پدر مادر و تصمیم گرفته اند نام خاوادگیشان فاش نشود)، برنده جایزه 10 هزار دلاری هک اینستاگرام شده است.
به گزارش روزنامه فندلاندی Iltalehti، این مبلغ در قبال کشف آسیب پذیری این برنامه به او تعلق گرفته است.

اشتباه بزرگ

این پسر با استفاده از این ضعف در سیستم امنیتی می توانست به مشخصات عمومی کاربران در صفحات اجتماعی، کامنت های ثبت شده  و حذف آن ها دست پیدا کند.
یانی این مکل در امنیت اینستاگرام را به متخصصین فیسبوک ارسال کرده است در نتیجه مستحق دریافت چنین جایزه ای شده است. 
او برای اثبات این آسیب پذیری در زیر پست یکی از کاربران کامنتی را نوشت و سپس از همان صفحه پاک کرد او می تواند این کامنت ها را با نام صفحات افراد مشهور ثبت کند. او گفت این مشکل آنقد بزرگ است که برای مثال: حتی می تواند کامنت های جاستین بیبر را نیز از صفحه شخصی او پاک کند.
پدر این پسر اظهار کرد؛ جانی و برادر بزرگترش همیشه در حال پیدا کردن ضعف ها در وب سایت ها بودند اما هیچگاه برای این کار هدیه ای دریافت نکرده بودند.

ضعف را پیدا کن جایزه بگیر

این پاداش ها نه تنها در فیس بوک بلکه در گوگل و شرکت های IT دیگری نیز به کاربران اختصاص می یابد لازم به ذکر است میزان پاداش پراختی به شدت آسیب پذیری پیدا شده در سایت دارد.
بر اساس آخرین گزارش از فیس بوک؛ کارشناسان این شرکت در سال 2015، در حدود 13 هزار گزارش در مورد اشکالات دریافت کرده اند و تعداد 562 مورد از آن ها برای شرکت، بسیار مهم بوده است.
فیس بوک در طول سال گذشته به ازای شناسایی این ضعف ها، در مجموع به 210 نفر مبلغ 936،000 دلار هدیه داده، که می توان گفت به طور تقریبی به هر نفر 1780 دلار اختصاص یافته است.

برچسب هاgoogleAndroidBrowser
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اعتراض کمیسیون اروپا به اندروید گوگل