تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ شهريور

دانشمندان یک ربات مادر ساختند که میتوانند کودکانی را خارج از بلوک های مکانیزه بسازد و سپس تعداد جدیدی را بسازد که نسل قبلی خود را تکامل ببخشند.
این یافته ها نشان میدهد که ربات ها میتوانند خودشان را تکامل بخشند به صورت مشابهی که حیوانات و انسان ها میتوانند انجام دهند.مانند تکامل بیولوژیکی, ربات مادر میتواند بهترین صفات را در بین بچه هایش ایجاد کند و سپس از آنها استفاده کند تا نسل فعلی را تکامل بخشد.


در 5 آزمایش مختلف ربات مادر را ساخت  چیزی که شبیه یک بازوی رباتی بزرگ است برای کار کردن روی ساختن نسل های از 10 کودک مختلف.آن ها از مکعب های پلاستیکی کوچک با یک موتور داخلی درست شده اند.آزمایشات نشان داده که ربات های نوزاد بهترین صفات لازم را کسب کرده اند.آخرین نسل از کودکان میتواند یک عمل را به سرعت اولی انجام دهد .این نتایج در ژورنال PLOS پست شده بود.
هر ربات یک (ژنوم) را با خود حمل میکند  که از ژن های مختلفی ساخته شده است مانند انسان ها.همچنان که نسل کامل شد آنها ژن ها را انتقال دادند و جهش یافتند و با حذف و ادغام  موثر ترین ژن نسل جدید را به وجود آوردند.انتخاب طبیعی به صورت اساسی تولید مثل,ارزیابی ,تولید مثل,ارزیابی و ادامه ...میباشد.این را فومیا لیدا از دپارتمان  مهندسان کمبریج که رهبری تحقیقات را عهده دار است بیان کرد.


این دقیقا کاری است که این ربات انجام میدهد-ما در واقع میتوانیم بهبود و تنوع قطعات را مشاهده کنیم.
در طول آزمایش کودکان مورد آزمایش قرار گرفتند که در زمان تعیین شده چه مقدار مسیر را میتوانند طی کنند.کاراکتر و ویژگی های ربات برنده  نگه داشته میشود در حالی که بازنده دور ریخته میشود.
روند تکامل رباتها طبق گفته محققان میتوانند دیدگاه جدیدی در مورد تکامل انسان ها به ما بدهد.
یکی از بزرگترین سوالات در بیولوژی این است که هوش چگونه ظاهر شد ما با استفاده از رباتیک میخواهیم این راز را کشف کنیم.لیدا در یک جمله این را بیان کرد.ما در مورد ربات ها برای انجام کار های تکراری فکر میکنیم و معمولا آنها برای تولید انبوه به جای مصرف انبوه طراحی شده اند.
اما میخواهیم ربات هایی را ببینیم که قادر به خلاقیت و نو آوری هستند .
و در نهایت این مسئله میتواند به ما کمک کند تا ربات هایی بسازیم که خودشان را بهبود و توسعه دهند بدون هیچ گونه دخالت انسانی.در حال حاضر ,رباتها برای ساختن خود به ما نیاز دارند برای مثال خودشان شروع نمیکنند روی پای خود بایستند و آن را بسازند اما ممکن است در نهایت این مسئله تغییر کند.
هنوز راه درازی تا همچین رخدادی پیش رو داریم لیدا این را بیان کرد.اما چیزی که ما خواهیم داشت یک فناوری قادر به فعالیت است که میتواند ما را در برخی از جنبه های زیست شناختی در مهندسی جهان کمک کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دانشمندان سطح اطمینان انسان به ربات را محاسبه کردند