کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

مایکروسافت تایید کرد رشد بخش بازی‌سازی‌اش همچنان ادامه دارد و تعداد بازیکنان فعال Xbox Live نشان‌دهنده‌ی آن هستند. تعداد کاربر فعال ماهانه‌ی Xbox Live در سه ماهه‌ی اول مالی ۲۰۱۹ مایکروسافت به ۵۷ میلیون نفر رسیدند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۸ درصد رشد داشت. از طرفی این تعداد تنها ۲ میلیون کمتر از کاربران در فصل تعطیلات است. مایکروسافت اشاره می‌کند رشد Xbox Live در تمامی کنسول‌ها، ویندوز 10، و موبایل آن دیده می‌شود.
بخش بازی‌سازی Xbox شاهد ۴۴ درصد رشد سالیانه‌ی درآمد بود. سخت‌افزار Xbox X، که تا سه ماهه‌ی دوم مالی ۲۰۱۸ راه‌اندازی نشده بود، برنامه‌های اشتراکی بازی‌ها، و Xbox Live مشارکت‌کنندگان اصلی این رشد هستند.
در گزارش سه ماهه‌ی مایکروسافت آمده "خدمات و نرم‌افزارهای Xbox، به میزان ۳۶ درصد رشد داشتند که در وهله‌ی نخست منتج از قدرت عنوان‌های بازی‌های شرکت‌های ثالث است."
مایکروسافت در سه ماهه‌ی قبل هم شاهد رشد درصدی مشابهی در بخش خدمات و نرم‌افزار بود. و حالا، یک بار دیگر این شرکت رسیدن به آن مقدار رشد زیاد را به شرکایش نشان داد. بزرگ‌ترین بازی شرکتِ ثالث حال حاضر به احتمال زیاد Fortnite است، این بازی هم اکنون در بین بهترین بازی‌های دنیا قرار دارد. Fortnite برای انجام تمامی کارهایش معاملات دیجیتال را به کار می‌گیرد، بدان معنا که بازیکنان از کارت‌های اعتباری و روش‌های مشابه برای خریدن محصولات Xbox Live استفاده می‌کنند.
جدا از Fortnite، مایکروسافت سرویس‌های خودش را هم دارد. این شرکت هرگز تعداد دقیق افرادی که در هر سرویس آن مشترک هستند را نگفت، اما احتمالا این بخش چشمگیری از دسته‌بندی "خدمات" شرکت را شامل می‌شود. Xbox Live Gold، برنامه‌ی عضویت چند نفره‌ی آنلاین ۶۰ دلاری شرکت است، و مایکروسافت از زمان راه‌اندازی Xbox 360 در سال ۲۰۰۵ برای کسب درآمد ثابت، متکی بر آن است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه