کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۶ آذر

بازار گوشی‌های هوشمند همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، هرچند این رشد کند است. این خبر بر اساس گزارش اخیر Gartner است که اعلام کرد در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، فروش این محصولات با ۱.۴ درصد رشد به ۳۸۹ میلیون واحد رسید. دو نشان چینی، هواوی و شیائومی، فروشندگان برتر بازار بودند که پیش از این شاهد رشد ۴۳ درصدی تقاضا برای محصولات‌شان بودند. در حقیقت، فروش گوشی هوشمند به کاربر نهایی، چنانچه لیست فروش شامل هواوی و شیائومی نبود، کاهش ۵.۲ درصدی را تجربه می‌کرد.
از طرف دیگر، از زمان شروع بررسی جهانی فروش گوشی‌های هوشمند توسط Gartner، سامسونگ بزرگ‌ترین کاهش سالیانه‌اش را تجربه کرد. فروش Galaxy S9 ،S9+ ،Note 9، و دیگر هندست‌های پرچمدار آن در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، کاهش ۱۴ درصدی را تجربه کردند. محصولات میان‌رده‌ی شرکت هم در بازارهای در حال ظهور برندهای چینی و دیگر نشان‌ها با رقابت سختی مواجه شدند.
با این وجود، سامسونگ همچنان موقعیت مرکزی‌اش در سه ماهه‌ی سوم با تخمین ۱۸.۹ درصد کل بازار که کمتر از ۲۲.۳ درصد در مدت مشابه ۲۰۱۷ بود را حفظ کرد. هواوی با ۱۳.۴ درصد سهم بازار در رده‌ی دوم قرار داشت که توسط اپل با ۱۱.۸ درصد، شیائومی ۸.۵ درصد، و Oppo با ۷.۹ درصد تعقیب شد.
به گزارش Gartner، گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر، ویژگی‌های ارتقا یافته‌ی دوربین‌ها، و نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالا متعلق به تولیدکنندگان برتر چینی موبایل، فروش‌هایشان را در سرتاسر بازارهای نوظهور در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ افزاش داده است.
Gartner  در گزارش خود نوشت "فاصله‌ی بین سامسونگ و هواوی همچنان در حال بیشتر شدن است، چراکه هواوی به طور گسترده‌ای در نام گذاری و توزیع در بازارهای کشورهای در حال توسعه خاورمیانه، آسیا/پاسیفیک، و آفریقا سرمایه‌گذاری می‌کند."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه