ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

بانک مسکن اعلام کرد در نیمه‌ی نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال سه میلیون و ۱۶ هزار و ۲۰۷ فقره برچسب الکترونیکی عوارض آزادراهی به متقاضیان فروخته شد که ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی یانک مسکن، گزارش ۶ ماهه‌ی تردد خودروها از خطوط مجهز به سامانه‌ی پرداخت الکترونیک عوارض جاده‌ای موسوم به «ETC» حاکی از رشد هفت تا حدود ۳۰ درصدی عبور خودروها از این خطوط در نیمه‌ی اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.
در نیمه‌ی نخست سال ۷۲۱ هزار و ۸۹۱ تردد از خطوط ویژه‌ی پرداخت الکترونیک در عوارضی پس از فرودگاه و ورودی شهر قم به شکل «مجاز» بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد رشد داشت.
همچنین در عوارضی قم به تهران در ۶ ماهه‌ی نخست امسال ۲ میلیون و ۷۴ هزار و ۳۰۰ تردد مجاز ثبت شد که رشد ۱۳.۱ درصدی را رقم زد.
در این مدت ۲۰۵ هزار و ۲۵۹ تردد خودروهای فاقد برچسب از خطوط ویژه‌ی عوارضی قم به تهران ثبت و ۱۳.۲ درصد بر آمار ترددهای غیرمجاز افزوده شد.
پر استفاده‌ترین خط عبوری پرداخت الکترونیک مربوط به عوارضی آزادراه پردیس بوده، زیرا جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفری این شهر جدید ناگزیرند به منظور اشتغال یا انجام امور درمانی، تفریحی و سایر خدمات به طور مرتب به شهر تهران سفر کنند.
در ۶ ماهه‌ی نخست سال سه میلیون و ۸۲۸ هزار و ۹۷۵ نوبت از خطوط ویژه‌ی پرداخت الکترونیک عوارضی پردیس به شکل مجاز و از سوی دارندگان برچسب استفاده شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳.۷ درصد افزایش یافت.
خودروهای عبوری از خطوط مجهز به تجهیزات پرداخت الکترونیکی عوارض در صورت فقدان برچسب یا اعتبار ناکافی، از سوی اداره‌ی راهنمایی و رانندگی ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
البته این جریمه بلافاصله اعمال نمی‌شود و دارندگان برچسب یا حتی کسانی که هنوز برچسب نخریده‌اند، می‌توانند تا ۷۲ ساعت پس از عبور از آزادراه نسبت به خرید برچسب و شارژ اعتبار اقدام کنند تا این جریمه اعمال نشود.
به گزارش ایرنا، اکنون طول آزادراه‌های کشور به حدود ۲۵۰۰ کیلومتر رسیده و دولت تدبیر و امید درصد است در پایان برنامه‌ی ششم توسعه طول آزادراه‌های کشور به ۷۵۰۰ کیلومتر افزایش یابد که بیشتر عوارضی‌های ساخته شده در این آزادراه‌ها دارای خط عبوری پرداخت الکترونیک خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه