سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ اسفند

طی نشست OCP (Open Compute Project) امروز در سانتاکلارای کالیفرنیا، Facebook از چهار سخت‌افزار جدیدی رونمایی کرد که در مراکز داده‌اش مورد استفاده قرار خواهند گرفت. طراحی این سخت‌افزارها به‌گونه‌ای است که از طریق OCP برای سایر شرکت‌ها نیز قابل دسترس خواهد بود.
در این‌ بین Big Basin که مدل جدیدی از سرور حاوی واحد پردازش گرافیک (GPUs) است، برای استفاده در هوش مصنوعی مفید خواهد بود. در سال 2015 بود که Facebook از سرور GPU اصلی خود موسوم به Big Sur پرده‌برداری نمود.
اران تال، مدیر مهندسی Facebook در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی عنوان کرد که مادربرد محاسباتی در Big Sur درون یک جعبه و در کنار اتصالات PCIe به هشت عدد کارت گرافیک، قرارگرفته بود. تغییر بزرگی که در Big Basin ایجاد کردیم این بود که مادربرد را از درون آن جعبه خارج کردیم. به نقطه‌ای به‌عنوان یک منطقه‌ی مرکزی برای اتصالات نیاز داشتیم.
Facebook اندازه‌ی جعبه را با حذف مادربرد از درون آن کوچک‌تر در نظر گرف و به سه rack unit (RU) در عوض چهار عدد از آن‌ها اکتفا کرد. این امر موجب به کوچک‌تر شدن جعبه گردید.
جعبه Big Basin به سرور جدیدی به نام Tioga Pass متصل می‌شود که خود به سرور لئوپارد Facebook متصل است. Tioga Pass و Big Basin در بخش مشابهی قرارگرفته‌اند و به کمک سیمی به یکدیگر وصل شده‌اند.
طبق گفته‌ی تال، Big Basin  نسل جدیدی از سرورها را نمایان خواهد ساخت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه