ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲ بهمن

به گزارش مهر و به نقل از اداره‌ی کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم تودیع و تقدیر از مدیرعامل و هیأت مدیره‌ی همراه اول و مخابرات ایران، صبح روز ۲۶ دی ماه با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، معاونین وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، اعضای هیأت مدیره این شرکت‌ها، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران همراه اول و شرکت مخابرات ایران در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
مهندس وحید صدوقی مدیرعامل پیشین همراه اول که ۱۲ سال این عنوان را در اختیار داشت، در این مراسم ضمن تشکر از افرادی که ۱۲ سال قبل مسئولیت همراه اول را به او سپردند، گفت: طی این ۱۲ سال همه‌ی همکاران شرکت ارتباطات سیار ایران شامل هیأت مدیره، معاونین و مدیران، کارشناسان و کارکنان، شرکت‌های تابعه‌ و شرکت‌های همکار، هیأت مدیره و معاونین شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل و مدیران مخابرات های استانی، با جان و دل کار کردند و اگر من گزارشی ارائه می‌کنم نتیجه‌ی همت همه‌ی همکاران هست.
وی در ادامه ضمن بیان گزارشی کوتاه در خصوص سال‌های فعالیت خود در همراه اول با اشاره به اینکه در سال ۸۴ بعد از ۱۱ سال که از عمر همراه اول می‌گذشت، تعداد سایت‌های همراه اول به ۶۵۰۰ سایت می‌رسید، گفت: در سال ۸۸ و در مرحله‌ی خصوصی‌سازی، تعداد سایت‌های نسل ۲ همراه اول به ۱۸ هزار و ۸۰۰ سایت و هم اکنون بیش از ۶۰ هزار و ۶۰۰ سایت نسل ۲.۵، ۲.۷۵، ۳.۹ و ۴.۵ همراه اول در حال کار و ارائه خدمت است. در حال حاضر با سایت‌هایی که راه‌اندازی شده، ۱۰۰ درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاهای کشور در نسل ۲.۷۵ و ۱۲۳۵ شهر (۹۹.۲ درصد) شهرها پوشش نسل ۳.۹ و ۱۲۳۱ شهر (۹۹ درصد) درصد شهرها پوشش نسل ۴.۵ دارند.
مدیرعامل پیشین همراه اول اضافه کرد: همراه اول در فاز ۵ و ۶، یک برنامه‌ی ۵ ساله را با همت هیأت مدیره در سال ۹۰ تدوین کرد. از ۹۱ تا ۹۴ حدود ۲۰ هزار سایت راه اندازی شد که انقلابی در همراه اول و مخابرات استان‌ها بود که در طی ۱۴ ماه از شهریور ماه ۹۵ تا آبان امسال اتفاق افتاد و ۳۹ هزار سایت راه اندازی شد و تقریباً خیلی از رکوردها شکست. بعد از چین، در دنیا بر اساس آمار GSMA اولین اپراتور در راه‌اندازی سایت در ۶ سال گذشته هستیم و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، امروز همراه اول رهبری موبایل باندپهن را در اختیار نداشت.
وی ادامه داد: با همت مهندس صدری (مدیرعامل وقت رایتل) در اردیبهشت امسال RAN sharing را اجرا کردیم و فرکانس خوبی را با همکاری رایتل در اختیار گرفتیم تا با پوشش سراسری همراه اول، سرویس مناسبی به مشترکین خود بدهیم. فاز ۷ ثمره‌ی اقدام، جان‌فشانی، همراهی و همدلی همه‌ی عزیزان در ارتباطات سیار ایران، شرکت‌های همکار، نقش اول کیفیت و مخابرات استان ها و مخابرات ایران بود که این مهم اتفاق افتاد.
مهندس صدوقی در ادامه با اشاره به رشد هزار برابری ترافیک دیتا در طی ۴ سال گذشته در همراه اول گفت: ترافیک دیتای همراه اول در آذر ماه امسال به بیش از ۳۰۰۰ ترابایت رسید. در عرض ۴ ماه گذشته، همراه اول۱۴۰۰ ترابایت رشد ترافیک دیتا داشته است و با اقدام خوبی که در حوزه‌ی توسعه انجام شد، توانستیم رتبه‌ی اول دیتا را کسب کنیم. با توجه به رشد ۱۰۰۰ برابری دیتا، درآمد دیتا حدود ۲۰ برابر شد. یعنی روند رشد دیتا ۱۰۰۰ برابر ولی درآمد ۲۰ برابر و تقریبا هر سال ۲ برابر شده است. درآمد دیتا در همراه اول از سال ۹۱ تا ۹۵، هر سال ۲ برابر شده و امسال هم بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان درآمد دیتا در همراه اول خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه