تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت

روزنامه فایننشال تایمز در صفحه خبری خود نوشت: ایرباس در حال همکاری با دانشمندانی از فرانسه و ژاپن، برای ایجاد یک ربات انسان نما جهت کار در خطوط مونتاژ هواپیما است.


بر اساس گزارش ،  این شرکت هواپیمایی با همکاری آزمایشگاه ساخت رباتJoint Robotics Laboratory  مستقر در توکیو پروژه تحقیقاتی توسعه ربات انسان نما،را آغاز کرده اند انتظار می رود این ربات قادر به انجام فعالیت های پیچیده در زمینه تولید باشد.
پروژه ساخت و فناوری ربات جدید حدود 4 سال زمان می برد؛ این شرکت هواپیمایی امیدوار است تا 10-15 سال آینده ربات ها را در خط تولید خود بکار گیرد. 
گفته می شود این ربات جدید سبک تر و انعطاف پذیر تر از مدل های موجود خواهد بود. او مانند یک انسان می تواند خم شده و اجسام را از زمین بردارد همچنین حسگر ها اجازه ارتباط را انسانها را خواهند داد.
البته بر طبق استدلال متخصصین این شرکت ربات ها هیچگاه نمی توانند جایگزین انسانها باشند؛ اما امید می رود، آن ها بتوانند در خطوط تولید کارهای طاقت فرسا و زمان بری را انجام دهند و با این کار نیروی انسانی فرسوده نخواهند شد.  یکی از متخصصین عنوان می کند: "کارهایی وجود دارد که دلتان نمی خواهد کارگران آن ها را انجام دهند و این لحظه ایست که ربات ها به کمک انسان خواهند آمد"

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چیتا؛ روباتی شبیه به یوزپلنگ که می تواند از روی موانع بپرد