تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۴ مهر

سازمان هوانوردی فدرال اخیراً توصیه کرده که مسافرین باتری های اضافی به همراه خود نداشته باشند، این موضوع باعث نگرانی برخی افراد شده چرا که یک پرواز طولانی با یک گوشی یا تبلت خاموش واقعاً خسته کننده است!
این سازمان روز سه شنبه به خطوط هوایی اعلام کرد که به مسافرین خود بگویند از حمل باتری های لیتیوم یونی اضافی خودداری کنند، چرا که احتمال آتش گرفتن آنها وجود دارد. متاسفانه مشخص نشده که دقیقاً معنی باتری "اضافی" چیست.
به عنوان مثال شارژرهای پرتابل هم به نوعی از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. از طرفی اگر یک پرواز طولانی در پیش داشته باشید(نظیر پرواز 19 ساعته و بدون توقف اخیر سنگاپور به مقصد نیویورک)، استفاده از گجت های الکترونیکی می تواند نجات بخش باشد.
خوشبختانه منظور سازمان هوانوردی فدرال باتری های شل و لق موجود در لپ تاپ یا گوشی های هوشمند بود. پایانه های موجود بر روی باتری های شل می تواند با سطح فلزی گوشی برخورد کرده و به علت برقراری اتصال کوتاه، آتش ایجاد شود.
به همین دلیل این سازمان به خطوط هوایی اعلام کرده که پس از بررسی چمدان ها اگر باتری های اضافی دیده شد یا جلوی حمل آنها گرفته شود و یا قسمت فلزی آنها را با چسب پوشانده و در یک کیف جداگانه قرار دهند.
این موضوع فقط در مورد باتری های اضافی لپ تاپ، دوربین دیجیتال و هر دستگاه دیگری که از این نوع باتری ها استفاده می کنند، صادق است. اما دستگاه هایی مانند شارژرهای پرتابل که درون خود این باتری را دارند، بلامانع هستند. همچنین قرار دادن لپ تاپ مجهز به باتری لیتیوم یونی در چمدان، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
البته این به معنای بی خطر بودن این نوع باتری ها نیست. شرکت هواپیماسازی بوئینگ اخیراً به خدمه هواپمایی هشدار داده که جابجایی تعداد زیادی باتری لیتیوم یونی می تواند خطر آتش سوزی جدی را در پی داشته باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است