گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش ترند، با وجود فشار دولت آمریکا در عدم استفاده از تجهیزات 5G هواوی، پس از مجوز رگولاتورهای آلمان و انگلیس به شرکت هواوی برای توسعه بخش‌هایی از شبکه 5G این کشور؛ بزرگترین اپراتور مخابراتی هلند “KPN” نیز توسعه بخش‌هایی از شبکه خود را به هواوی واگذار می‌کند.
اگرچه بنابر گزارش رویترز، همچون انگلیس، تصمیم این اپراتور هلندی برای تهیه تجهیزات غیر کلیدی از هواوی که حساسیت امنیتی کمتری دارند نشان‌دهنده‌ی تداوم نگرانی‌های احتمالی در امنیت استفاده از تجهیزات این شرکت است با این وجود این مجوز مشارکت، در برابر تلاش‌های دولت آمریکا برای محدودسازی کامل هواوی، پیشرفتی خوب برای این شرکت چینی محسوب می‌شود.
هواوی چین در دهه‌ی گذشته تامین‌کننده‌ی اصلی KPN بوده است اما وزیر سابق دارایی هلند می‌گوید هزینه‌ی این اپراتور جهت تامین تجهیزات اصلی (Core) با حذف هوآوی به نفع شرکت‌های سازنده‌ی تجهیزات مخابراتی اروپایی مانند نوکیا و اریکسون، افزایش نخواهد یافت.
هواوی در بیانیه‌ای ضمن تشکر از اعتماد این اپراتور هلندی، بار دیگر بر التزام خود به امنیت سایبری تاکید کرده و گفته است این موضوع همواره اولویت اول آن بوده و نسبت به رعایت موارد امنیتی متعهد است.
در همین رابطه، نیوزلند نیز که پیش‌ از این خبر از ممنوعیت مشارکت اپراتورهای این کشور با شرکت هواوی در پیاده‌سازی و توسعه‌ی زیرساخت‌های خدمات نسل پنجم داده بود، به نظر می‌رسد به اپراتورهای تلفن همراه این کشور چراغ سبز نشان داده تا با الگو گرفتن از راهکار انگلیس با رعایت دغدغه‌های امنیتی برای استفاده از تجهیزات هواوی با این شرکت مذاکره کنند.
به گفته‌ی معاون شعبه هواوی در نیوزلند راه‌حل انگلیس برای محدود کردن دسترسی هواوی به بخش‌های کلیدی شبکه مخابراتی خود راه‌حلی است که در نیوزلند نیز مورد توجه قرار گرفته است.
پیش از این اداره امنیت ارتباطات (GCSB) در ماه نوامبر درخواست اولیه‌‌ی یکی از شرکت مخابراتی محلی را در استفاده از تجهیزات Huawei برای شبکه 5G خود رد کرده بود.
دولت آمریکا به اتهام جاسوسی هواوی، از متحدان خود خواسته است این شرکت را از همکاری و مشارکت در زمینه‌ی پیاده‌سازی شبکه‌ی 5G منع کنند. Huawei می‌گوید این نگرانی‌ها بی‌اساس و به دلایل تجاری است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه