گوناگون
مصطفی طبری۶:۲۲ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۶ مرداد

شایعاتی وجود دارند که نشان می دهند اپل مشغول کار بر روی یک پروژه مرتبط با خودرو می باشد و حالا یکی از طراحان سطح بالای این کمپانی اعلام کرده که طراحی اتوموبیل های مدرن امروزی افتضاح است!
مارک نیوسان در مصاحبه ای با نشریه وال استریت ژورنال گفت که یک منتقد جدی در مورد طراحی خودروهای جدید است. این اظهارنظر به شایعات قبلی در مورد خودروی اپل قوت می بخشد.
نیوسان معتقد است در گذشته در بازه زمانی خاصی، صنعت خودرو از نظر پیشرفت و توسعه طراحی الگو و الهام بخش سایر صنایع بود. اما اکنون این صنعت واقعاً در جایگاه پایینی از این نظر قرار دارد.
وی بارها و بارها در مورد علاقه اش به ماشین های کلاسیک اظهارنظر کرده است. در این مصاحبه نیز وی به بوگاتی 1929 و فراری 1959 خودش اشاره کرد و براساس گزارش تلگراف، وی استون مارتین DB4 سال 1959 و لامبورگینی میورا 1969 را نیز در اختیار دارد.
در سال 1999 وی یک طرح مفهومی با عنوان 021C برای کمپانی فورد ارائه کرد که طراحی کلاسیک و قدیمی داشت. این خودروی مفهومی در واقع تنها طراحی نیوسان تا به امروز محسوب می شود.
جانی آیو، رییس و دوست صمیمی نیوسان همچنین تمایلات مشابه ای به طراحی خودروهای کلاسیک دارد.
براساس نوشته نیویورکر، آیو و نیوسان هر دو عاشقان اتوموبیل بوده و از خودروهای مدرن امروزی ناامید شده اند. آنها در Goodwood Festival of Speed که در جنوب انگلستان برگزار شده و خودروهای اسپرت قدیمی در آن مسابقه می دهند شرکت می کنند. آیو می گوید، خودروهای خیره کننده ای در این فستیوال شرکت می کنند، به گونه ای که خودروی هر فرد، آرزوی فرد دیگر است.
آیو حتی به تویوتا کمری که توسط نایب رییس بخش عملیات اپل رانده شده بود نیز انتقادات زیادی داشت.
در کنفرانس D11 سال 2013 وقتی از تیم کوک در مورد نگرشش نسبت به تکنولوژی پوشیدنی سوال شد، وی گفت مچ انسان بستر خوب و طبیعی برای این کار است. تنها یک سال پس از این اظهارنظر اپل ساعت هوشمندش را رونمایی کرد!
براساس گزارشات اخیر، اپل حدود 1000 کارمند جدید را برای پروژه مرموز Project Titan استخدام کرده که احتمالاً مرتبط با خودرو می باشد. همچنین تیم کوک و سایر مدیران اجرایی اپل از یکی از کارخانه های BMW بازدید کردند.
شاید تمام این ها فقط حدس و گمان هایی باشد که به حقیقت بدل نخواهند شد، اما شاید هم اپل در حال برنامه ریزی است تا یک صنعت دیگر را نیز تکان داده و قلمرو طراحی های بی نظیرش را گسترش دهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مخابره حجم اطلاعات بالا در کمتر از 1 ثانیه!!!