ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ آبان

طبق بررسی های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سرعت اینترنت ثابت ۷۶ درصد از مشترکان ایرانی کمتر از مگابیت بر ثانیه است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این درحالیست که براساس اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات در افق ۱۴۰۴ باید پوشش ۸۰ درصدی دسترسی پهن باند ثابت خانوارها با متوسط سرعت دسترسی ۲۵ مگابیت بر ثانیه فراهم شود و از سوی دیگر ۱۰۰ درصد جمعیت کشور با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه به پهن باند سیار دسترسی داشته باشند.
در این میان 44 درصد از مشترکان به اینترنت ثابت با سرعت دو تا 10 مگابیت بر ثانیه، 30 درصد از مشترکان به اینترنت با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه تا دو مگ و دو درصد هم به سرعت کمتر از 256 کیلوبیت بر ثانیه دسترسی دارند و بدین ترتیب سرعت اینترنت 76 درصد مشترکان اینترنت ایران به کمتر از 10 مگابیت بر ثانیه می رسد.
براساس گزارش کیفیت اینترنت ایران در شش ماهه نخست سال 99 که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد، 11 درصد از مشترکان اینترنت ثابت به سرعت 10 تا 20 مگابیت بر ثانیه و 11 درصد هم به سرعت 20 تا 30 مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند.
گفتنی است، تنها دو درصد از مشترکان اینترنت ثابت از اینترنت بالای 30 مگ بر ثانیه برخوردار هستند که بیشترین آنها روی فناوری XDSL شرکت مخابرات ایران با 114 هزار و 528 مشترک قرار دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه