کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

سقوط هواوی به ششمین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهانتحریم‌های هواوی در آخرین فصل سال ۲۰۲۰ تاثیرات جدی روی هواوی، غول فناوری چین گذاشت و طی پنج سال گذشته کمترین سهم بازار را به دست آورد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طبق اطلاعات منتشر شده بازار گوشی‌های هوشمند در جهان در فصل آخر سال 2020 یک درصد کاهش یافت و در کل این سال پر ماجرا نیز 10 درصد بطور کلی این بازار افت داشته است.
درحالیکه سامسونگ هم سال عالی را پشت سر نگذاشت اما بیشترین کاهش سهم بازار متعلق به هواوی بوده است که در فصل آخر سال با کاهش 41 درصدی عرضه گوشی و در کل سال با کاهش 22 درصدی مواجه بوده است. چراکه وقتی این شرکت مجاز به خرید هیچ تراشه‌ای نیست، فروش گوشی هم کار سختی برای آن خواهد بود.
آمان چادهری از موسسه تحقیقاتی Counterpoint گفته است: کل بازار گوشی‌های هوشمند به دلیل پاندمی کووید 19 و به دنبال آن اجرای طرح قرنطینه، با کاهش 10 درصدی در سال 2020 مواجه شد. با بهتر شدن شرایط و باز شرایط قرنطینه در نیمه دوم سال اوضاع بازار به لطف تقاضای خاموش شده کمی بهتر شد و تا اندازه‌ای نیازهای بازار توسط زنجیره تامین برطرف شد.
نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که بازار مهاجرت قابل توجهی از گوشی‌های فیچری به گوشی‌های هوشمند داشته است چراکه این دستگاه‌ها به ابزاری برای آموزش، کار و سرگرمی تبدیل شدند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه