سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

آیا بهتر است دوربین گوشی هوشمندی با وضوح تصویر بالا داشته باشید یا یک رزولوشن پایین با حساسیت نور بهتر؟ سونی به کاربرانش گفت که می‌توانند هر دو قابلیت را در جدیدترین حسگر تصویر CMOS داشته باشند. حسگر CMOS سونی که IMX586 نام دارد، بالاترین تعداد پیکسل‌های دنیای صنعت را با ۴۸ مگاپیکسل، دوربین‌های حرفه‌ای مانند A7R III دارد که همگی در داخل قطعه‌ای به قطر ۸ میلی‌متر جای گرفته‌اند. در زمانی مشابه، چهار پیکسل همجوار می‌توانند با یکدیگر ادغام شوند، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را شکل دهند که سونی می‌گوید تصاویر روشن‌تری با نویز کمتر می‌دهد.
قرار دادن ۴۸ مگاپیکسل روی یک تراشه در اندازه‌ی ۰.۸ میکرون پیکسل که به طور معمول وضوح تصویر خیلی خوبی دارد، قابلیت نور دهی در شب را ضعیف می‌کند. با این حال، آرایه‌ی فیلتر رنگ "Quad Bayer" سونی چهار پیکسل را در هم یکی می‌کند. این ادغام یک پیکسل موثر ۱.۶ میکرومتری را ارائه می‌دهد که به طرز قابل ملاحظه‌ای بهتر از Google Pixel 2XL (۱.۴ میکرون) است که یکی از بهترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند با نور کم تاکنون است.
فناوری پردازش سیگنال سونی همچنین اجازه‌ی سرعت‌های خروجی سریع و محدوده‌ی دینامیکی "چهار برابر بزرگ تر از محصولات متعارف" را می‌دهد. به عبارتی، سرعت آن به فرد اجازه‌ی ضبط ویدئوی 4K را در ۶۰ فریم بر ثانیه می‌دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه