امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ دي

بنابه گزارش Washington Post، اخیرا یک شرکت صنایع الکتریکی در Vermont از ردپای یک بدافزار روسی خبر داد. گفته می‌شود کد مخرب مذکور، با گروه خرابکار روسیه موسوم به Grizzly Steppe، برای نفوذ به سیستم‌های دولت آمریکا، مرتبط است.
شرکت Burlington Electric Department اعلام کرد این کد مرتبط با Grizzly Steppe فقط بر روی یکی از لپ‌تاپ‌های این شرکت که به شبکه متصل نبوده، یافت شده است. در نتیجه نگرانی‌های اولیه در خصوص نفوذ روسیه به شبکه برق کل کشور آمریکا برطرف شده است.
در عین حال، روز گذشته، وزارت امنیت داخلی و FBI گزارش مشترکی را در مورد عملیات مخرب Grizzly Steppe منتشر کردند. وزارت امنیت داخلی همچنین به شرکت‌های برق و الکتریک آمریکایی تذکر داد که باید سیستم‌های خود را در خصوص امکان وجود این بدافزار مورد بررسی قرار دهند. شایان ذکر است، وزارت مذکور شرکت توزیع برق دیگری در Vermont را به نام Green Mountain Power، مورد کنترل قرار داده و اذعان کرد، هیچگونه مورد امنیتی در سیستم‌های این شرکت دیده نشده است.
این اتفاق یادآور اقدام سایبری سال ۲۰۱۵ روسیه در زیرساخت‌‌های شبکه برق شهر Kiev اوکراین است. به تازگی نیز اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در پاسخ به اقدامات هکری روسیه، ۳۵ مقام روسی را از این کشور اخراج کرد.

برچسب هاUSRussia
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روسکاموس: پس از10 تا 15 سال در ایستگاه فضایی بین المللی ISS ماژول هایی برای توریست های فضانوردی قرار خواهد گرفت