تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

برلین خودت را آماده کن ، سونی اولین تلفن همراه هوشمند دنیا با صفحه نمایش 4k  اش را معرفی کرد . در نمایش معاملات تکنولوژی IFA در برلین ، همانطوری که پیش بینی شده بود، سونی 3 گانه ی اکسپریا زد 5 ، زد 5 کامپکت  و زد 5 پرمیوم اش را معرفی کرد . اولین گوشی های هوشمند با 4K صفحه . با اینکه SHARP قبلا گوشی ای با صفحه نمایش 4K نشان داده بود اما زد 5 پرمیوم اولین گوشی با 4K رزولوشن است که مردم میتوانند بخرند.
تفاوت اصلی بین این سه گوشی به سایز و رزولوشن صفحه خلاصه میشود . طراحی صنعتی به گونه ای است که بیشتر به شکل مستطیل اند - یک قاب فلزی با پشت شیشه ای . زد 5 پرمیوم محصول جدید است و دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچ 4k است . زد 5 صفحه نمایش 5.2 اینچ 1080 p  فول اچ دی دارد . و زد 5 کامپکت صفحه نمایش اچ دی 720 p 4.6 اینچ دارد . چیزی که در گوشی های سونی اکسپریا جدید است ، سنسور اثر انگشت است  که در دکمه ی خاموش و روشن در قسمت راست گوشی قرار گرفته است ، در مقابل دکمه ی home که در iphone 6,galaxy s6/note5/s6 edge+  و oneplus2 قرار گرفته است.








این گوشی ها همچنین یک دکمه ی مربوط به دوربین دارند که سریعا با دوربین های پشتی شان عکس 23 مگاپیکسلی میگیرند که میگویند اتوفوکوس با نور دهی سریع دارد که روی سوژه در 0.03 ثانیه قفل میشود ( سریع ترین در دنیا) . و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی که برای سلفی گرفتن است.





خوشبختانه با اینکه پرمیوم که صفحه ی 4k دارد ، سونی میگوید که گوشی عمر باتری دو روزه دارد . در واقع  هر سه گوشی  زد 5 باید عمر باتری 2 روزه داشته باشند . عمر باتری طولانی یکی از دلایلی است که اکسپریا زد 3 گوشی عالی ای بود.





و مانند تقریبا همه ی گوشی های اکسپریای سونی ، هر سه زد 5 ضد آب نیز هستند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

به روز رسانی سونی اکسپریا Z2 ، Z3 به آندروید 6.0.1 (مارشملو)