ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

به گزارش تماس‌نیوز، ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پنل تخصصی اقتصاد دیجیتالی که روز دوشنبه با حضور وزیر ارتباطات در نمایشگاه تلکام برگزار شد، با بیان اینکه هنوز بانک‌های مرکزی کشورهای دیگر به دلیل به ثبات نرسیدن پول‌های رمزنگاری شده‌ای چون بیتکوین به اجماع نظری نرسیده‌اند، گفت: این سیاست‌ها گاهی بر حمایت و گاهی بر طرد این پول‌ها منجر می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیشتر بانک‌های مرکزی از بیتکوین احساس خطر می‌کنند، افزود: پول‌های رمزنگاری‌شده چون قابلیت تبدیل دارند می‌توانیم از آن استفاده کنیم.
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز با بیان اینکه بعد از فعالیت شدیدی که راجع به بیتکوین در کشور شده بود، موضوع مسکون مانده بود، گفت: در چند ماه پیش این موضوع در شورای عالی فضای مجازی پیگیری شد و روی آن بررسی صورت گرفت.
وی با اشاره به دید مثبت خود نسبت به این پول‌های رمزنگاری‌شده، افزود: البته باید برای پول جدید مطالعاتی صورت گیرد که من از آن استقبال می‌کنم. ولی مشخص است که در این مورد باید قانون داشته باشیم.
بیتکوین (Bitcoin) نوعی پول دیجیتالی است که به کاربران امکان می‌دهد بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند. با وجود اینکه هنوز هیچ کشوری بیت‌کوین را به عنوان پول به رسمیت نشناخته است اما در چند سال گذشته ارزش بیتکوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به چند هزار دلار افزایش یافته‌ است. هم اکنون دولت‌های آمریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیتکوین تاکید دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه