نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ ارديبهشت

به نوشته‌ی همکاران سیستم، مایکروسافت طی اقدامی که از آن به عنوان رقابت جدید در فضای جاوا با شرکت اوراکل یاد می‌شود، پیش نمایش اولیه پلتفرم جدید OpenJDK را عرضه کرد و توضیح داد که این محصول به صورت رایگان قابلیت پشتیبانی توزیع طولانی مدت را برای زبان منبع باز جاوا ارایه می‌دهد.
محصول جدید که در اصل Build of OpenJDK مایکروسافت نام گرفته است باینری‌های «جاوا 11» برای سیستم‌های عامل ویندوز، لینوکس و مک‌اواِس را روی سایت microsoft.com ارایه می‌دهد. مایکروسافت همچنین در حال انتشار باینری دسترسی به «جاوا 16» نیز است که از آن به عنوان آخرین استاندارد جاوا برای Windows on Arm یاد می‌شود. کاربران خدمات پردازش ابری Azure مایکروسافت می‌توانند این پلتفرم جدید را از طریق Azure Cloud Shell در اختیار بگیرند.
نسخه آزمایشی برای «جاوا 11» برمبنای کدهای منبع OpenJDK توسعه یافته است و اسکریپت‌های مشابه که در پروژه Eclipse Adoptium به کار گرفته شده بود و پیش‌تر با نام AdoptOpenJDK شناخته می‌شد را دنبال می‌کند. باینری‌های مایکروسافت برای «جاوا 11» کیت سازگاری فناوری جاوا (TCK) را نیز در خود جا داده است.
براساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی مایکروسافت، Build of OpenJDK جایگزین ساده برای دیگر سیستم‌های توزیع OpenJDK در اکوسیستم جاوا محسوب می‌شود. مایکروسافت در این زمینه متعهد شده است که از «جاوا 11» دستکم تا سال 2024 میلادی پشتیبانی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه