ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۵ خرداد

به گزارش پیوست، این مراسم با حضور میزبانان‌ بنیاد ققنوس، شرکت داده‌ورزی سداد به نمایندگی از بانک ملی، بهسازان فردا به نمایندگی از بانک ملت، فناپ به نمایندگی بانک پاسارگاد، داده‌پردازی پارسیان وابسته به بانک پارسیان و شرکت‌های تک‌وستا وابسته به توسن و شرکت ققنوس برگزار شد.

با کلیدگذاری شبکه ققنوس، این شبکه به صورت رسمی‌ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و هر یک از میزبانان می‌توانند محصولات خود بر پایه بلاک‌چین روی این شبکه عرضه کنند. در مراسم کلید‌گذاری این شبکه یک میلیارد توکن پیمان صادر و داخل حساب‌های توزیع مطابق با شرایط سپیدنامه ذخیره شد. طبق سپیدنامه ققنوس در آن حساب کل توکن‌ها قفل می‌شود و این توکن‌ها صرفاً با امضای اعضای بنیاد از حساب‌های قفل‌شده امکان خروج دارند.

بعد از مراسم کلیدگذاری، هر کدام از میزبان‌ها فرصت دارند تا طلای پشتوانه را تأمین کنند. بعد از آن به بنیاد اعلام می‌کنند که طلای پشتوانه تأمین شده است و یک گروه از اعضای بنیاد، طلای پشتوانه را بررسی می‌کنند. زمانی که اعضای بنیاد مطمئن شدند این طلا شرایط متناسب با سپیدنامه را دارد، تعدادی از توکن‌ها معادل طلای تأمین‌ شده را از این حساب توزیع به‌حسابی که میزبان اجازه دارد به عامه مردم توزیع کند، منتقل می‌کنند.از همین روست که رمزارز پیمان اول تیرماه منتشر خواهد شد.

 رمزارز «یپمان» توکنی با پشتوانه ۳۰ سوت طلا ۲۴ عیار خواهد بود. پیش از این نیز بنیاد ققنوس اعلام کرده بود برنامه عرضه «پیمان» در اول خرداد را پس از انتشار نسخه یک سپیدنامه ققنوس در دستور کار خود قرار داده است. هم‌اکنون جدید‌ترین نسخه سپیدنامه ققنوس منتشر شده است.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی ۶ ماه اول فعالیت این شبکه قرار است به جز توکن پیمان، ۳ توکن دیگر در حوزه «املاک»، «تامین مالی جمعی» و احراز هویت یا «KYC» بر بستر ققنوس ارائه شود.

 ققنوس برای اولین‌بار بهمن ماه سال گذشت با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان بانکهای ملی، ملت، پارسیان، پاسارگاد و توسن به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه