تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱:۵۳ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي

مترچم: مریم طاهری
نوکیا از اپل به دلیل استفاده‌ی غیرقانونی از ۳۲ پتنت این شرکت‌ شکایت کرد. این شکایت در حالی ثبت شده است که اپل یک روز زودتر به دلیل مشابهی از نوکیا شکایت کرده بود.
نوکیا در بیانیه‌ای درخصوص این شکایت اعلام نمود: "اپل از سال 2011 که تعدادی از فناوری های انحصاری نوکیا را با عقد قراردادی در محصولاتش به کار برد، پیشنهادات دیگر نوکیا مبنی بر دریافت مجوز استفاده از سایر اختراعات این شرکت که در بسیاری از محصولات اپل استفاده می شود را قبول نکرده است."
سخنگوی شرکت اپل درباره این شکایت بیان کرد: "ما همیشه حاضر بوده ایم تا هزینه ای عادلانه را برای استفاده از اختراعات فناوری های استفاده شده در محصولاتمان پرداخت کنیم. متاسفانه، نوکیا حاضر نشده است تا مجوز استفاده از این فناوری ها را به صورت عادلانه ارائه دهد و اکنون نیز با استفاده از این روش سعی دارد از اپل به دلیل اختراعاتش، که نوکیا هیچ نقشی در ساخت آن ها نداشته است، اخاذی کند."
شکایت نوکیا در دادگاه‌های منطقه‌ای در شهر‌های دوسلدورف، مانهایم و مونیخ آلمان و دادگاه محلی در شرق تگزاس ثبت شده است. این شکایت مربوط به تخلف اپل در خصوص ۳۲ مورد ثبت اختراع نوکیا، از قبیل رابط کاربری، نمایشگر، چیپ‌ست‌ها، آنتن، نرم‌افزار و سایر قطعات است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه