تکنولوژی
الناز فرجی۲:۳۹ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

از صفحه نمایش هایی که خم میشوند تا صفحه نمایش هایی که کج میشوند ، علم الکترونیک به سرعت در حال توسعه در زمینه ی تکنولوژی است و وعده ی یک پیچش در نحوه ی جذب اطلاعات ما را میدهد . تلوزیون های خم شونده نمونه ای از این موارد هستند و اگر یک تیم از محققان ژاپنی کارش را در پوست الکترونیکی e skin پیش ببرد ، اصلا عقب نمیماند . نمونه ی اولیه ی صفحه نمایش OLED قابل انعطاف جدید این تیم کمتر از یک ربع ضخامت پوشش ساران را دارد و میتواند روی پوست پوشیده شود تا سطوح اکسیژن خون را نشان دهند ، و طراحان تلاش میکنند تا توانایی های دیگری هم در زمینه ی نظارت سلامت به دست آورند . گوشی های هوشمند ، ساعت های هوشمند و حتی حلقه های هوشمند به ما پلتفرم های جدیدی میدهند تا اطلاعات را ببینیم . اما محققان دنیا در حال تلاش برای رسیدن به آینده ای هستند که شما دیگر نیاز نخواهید داشت تا انگشتتان را بلند کنید تا با قلمرو دیجیتال برابری کنید . نمونه ی اولیه ی skinput از سال 2010 نمونه ای است که پوست انسان را به عنوان صفحه نمایش قابل حمل استفاده میکند و برخی از دانشمندان حتی روی بازخورد چنین سیستم هایی کار میکنند .


طراحی پوست الکتریکی ای که آنقدر نازک و انعطاف پذیر باشد که بتواند راحت پوشیده شود ، با این حال به اندازه ی کافی مقاوم باشد تا بتواند ساختارش را در فعالیتی سخت حفظ کند بسیار دشوار است . خیلی از نمونه های طراحی شده تا به حال روی شیشه ی یک میلیمتری یا لایه های پلاستیکی ساخته شده  اند ، که انعطافشان را نگه میداشتند ، در حالی که e skin های ساخته شده در مقیاس یک میلیمتر آنقدر مقاوم نیستند بیشتر از یک ساعت کار کنند  اما دانشمندان در دانشگاه  مهندسی توکیو ادعا میکنند که بر این چالش ها غلبه کرده اند و در حال تولید یک صفحه نمایش سه میکرومتری اند که ساختارش را برای چند روز حفظ میکند . این تیم ساختارش را با ترکیب PLED های قرمز  و سبز و یک تشخیص دهنده ی عکس برای ردگیری نشان داد ...
رمز این رویکرد، یک فیلم نگه دارنده ی کمتر از دومیکرومتر است که صفحه نمایش را از اکسیژن و آب حفظ میکند . محققان این لایه ی محافظ را از لایه های سیلیکونی و پلیمری به نام parylene درست کردند. سپس در داخل الکترود های اکسیدی انیدیوم، قلع گذرا را به لایه ی خیلی باریکی همراه با تشخصی دهنده های عکس و دیود های عبور دهند ی نور ( PLED ) ها وصل کردند و ادعا کردند که شش برابر  PLED های قبلی موثر است.
e skin به دست آمده سه میکرومتر ضخامت دارد وبه میزان کافی برای دوام آوردن در حرکات عادی بر روی پوست قوی است . این تیم ساختار دستگاه را با ترکیب pled قرمز و سبز با یک تشخیص دهنده ی عکس استفاده کرد تا سطوح اکسیژن خون را ردگیری کرده و نشان دهد . اما مانند دیگر وسایل برقی انعطاف پذیر و پوستی که چیزهایی مانند زخم بستر، خشکی پوست و سلامتی قلب و عروق را نظارت میکنند ، این تیم امیدوار است که بتواند ساختارش را برای اهداف مربوط به سلامتی گسترش دهد . پروفسور تاکائو سومیا ، رهبر تحقیق میگوید : " اگر ما صفحه نمایش هایی داشتیم که میتوانستند به بدنمان بچسبند و احساساتمان یا سطح استرس و نا آرامی مان را نشان دهند دنیا چگونه میشد ؟ علاوه بر اینکه نیازی به حمل این وسیله به صورت دائم نداریم ، ممکن است بتوانند روشی را که با چیزهای اطرافمان ارتباط برقرار میکنیم را ارتقا دهند و بعدی جدید از ارتباطات برایمان داشته باشند ." این تحقیق در مجله ی science advance منتشر شده است .

برچسب هاFlexible e-skinSaran
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیس بوک به شما این امکان را میدهد تا از دست دوست پسر/ دوست دختر سابقتان راحت شوید