تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۷ تير

راننده خودروی تسلا مدل ایکس که اخیراً در پنسیلوانیا تصادف کرده بود، سیستم هدایت خودکار شرکت تسلا را عامل این تصادف دانسته است. اما ایلان ماسک، مدیر شرکت می گوید که بنابر اطلاعات به دست آمده از سیستم رویدادنگار، هدایت نیمه خودکار این خودرو در زمان تصادف خاموش بوده است. ایلان ماسک اضافه می کند که اگر سیستم روشن بود، این تصادف اصلاً رخ نمی داد.
اگر خاطرتان باشد، راننده به پلیس اعلام کرده بود به خاطر وجود این سیستم با گاردریل تصادف کرده است. افسرهای پلیس که صحنه را چک کرده بودند، اعلام کردند که شواهد برای مقصر دانستن هدایت خودکار کافی نیست. ضمن این که از همان ابتدا شرکت اعلام کرده بود این سیستم اصلاً روشن نبوده است.
چندین مورد تصادف که اخیراً رخ داده است، نارضایتی هایی را ایجاد کرده است. علاوه بر تصادف فوق، یک تصادف مرگبار نیز که طی آن راننده خودروی مدل ایکس کشته شد، نیز رخ داده است. در یک گزارش در مجله مشتری اعلام شده که عبارت "خودکار" حس امنیت کاذب را به راننده القا می کند، و بهتر است تغییر یابد. با این حال تسلا اعلام کرده این سیستم را جمع آوری نکرده و نامش را نیز تغییر نمی دهد. تسلا همچنین به رانندگان توصیه می کند در هنگام روشن بودن این فناوری، دستان خود را روی فرمان نگه دارند و مراقب همه چیز باشند.
علی رغم مسائل و مشکلات موجود، هدایت خودکار تسلا در چندین کشور اروپایی مورد موافقت قرار گرفته است. برای مثال در هلند، مقامات ذیربط اعلام کرده اند که این فناوری مشکل امنیتی ندارد. در آلمان نیز مشروط به این که تسلا آن را به عنوان دستیار راننده (و نه یک سیستم هدایت مستقل) معرفی کند، مورد پذیرش قرار گرفته است.

برچسب هاPA Model X rollover
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پیش‌خرید‌ اتومبیل Model 3 شرکت تسلا از مارچ 2016 آغاز می‌شود و تولید نیز در طی دو سال آینده