تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

با آمدن اتومبیل شیک و تجملی 4در Model S و اسپرت Model X حرف و حدیث‌هایی در مورد شرکت تسلا آغاز شد، اما Model 3 با قیمت 35هزار دلار قرار است خودرویی الکتریکی برای فروش در بازارهای انبوه باشد.
در یک سری توئیت در چهارشنبه، مدیر شرکت تسلاموتورز، الون ماسک (Elon Musk) اعلام کرد که پیش‌خرید‌های Model 3 از مارچ 2016 آغاز می‌شود و تولید نیز در طی دو سال آینده. ماسک افزود که کارخانه‌ی عظیم تسلا باید برای تولید Model 3 آماده باشد.
می‌‌توانید همچنین این مطلب را بخوانید: گل سرسبد شرکت تسلا یعنی Model X برای شما 132هزار دلار خرج برمی‌‌دارد.
این اخبار، گزارش‌های قبلی  مبنی بر اینکه تسلا از Model 3 در مارچ 2016 پرده‌برداری خواهدکرد را تایید می‌کنند، با این‌حال نیز این اخبار به این معنا نیست که این تاریخ صددرصد قطعی باشد. Model X SUV نیز بعد از آمدن نمونه‌های آن در فبریه‌ی 2012، قرار بود تا در 2013 عرضه شود، ولی اولین پیش‌خرید مشتریان، در همین سه‌شنبه گذشته قابل پیکربندی دلخواه توسط آنها بود.
@elonmusk 35هزار دلار قیمت، پرده‌برداری در مارچ، پیش‌خرید‌ها بعد از آن آغاز می‌شود.
الون ماسک (  @elonmusk) 2 سپتامبر 2015
ماه پیش، تسلا فروش سهام خود را برای نقدینگی بیشتر برای تولید Model 3 و کارخانه‌ی بزرگ خود 738میلیون دلار افزایش داد. الون ماسک شخصا 20میلیون دلار سهام خریداری کرد.
برطرف کردن نیاز همیشه یک چالش برای سازندگان تازه‌کار خودرو بوده‌است و با تقریبا 20هزار پیش‌خرید برای Model X به تنهایی در آمریکا، چالشی است که به این زودی‌ها برطرف نمی‌شود. خودرویی شبیه به Model 3 که برای بردن تسلا به سمت بازار انبوه جهان طراحی شده‌است، به قدرت تولید قابل توجهی نیاز دارد تا پاسخگوی تقاضاها باشد.
Model 3 در مدل‌های گوناگونی بیرون خواهدآمد، شامل 4در معمولی و اسپرت SUV و 322کیلومتر محدوده‌ی حرکت خواهدداشت. هزینه‌ی 35هزار دلاری نیز به خاطر یارانه و کمک دولت است، در غیراین‌صورت یکی از این نوع خودروهای پیشرفته به راحتی می‌تواند با قیمت خیلی گران‌تری به بازار بیاید.
درحالی‌که تسلا به خاطر کیفیت ماشین‌های شیک و تجملی خودش تحسین شده‌است، الون ماسک گفته‌است که Model 3 هدف اصلی تسلا یعنی آوردن خودرویی الکتریکی به بازار انبوه را برآورده خواهدکرد. بد نیست بدانید این خودرو فولکس‌واگن ماسک خواهدبود.
بله درست است، اما رسیدن به خودرویی الکتریکی ارزش‌دار با محدوده‌ی حرکت بالا همیشه هدف بلندمدت ما بوده‌است. سررسید آن اواخر 2017 است. 
الون ماسک ( @elonmusk ) 22 آگوست 2015
ماسک همچنین گفته است که یک نمونه‌ی جدید برای خودروی کوپه و کلاس بالای Roadster تسلادر چهار سال آینده با گزینه‌ی تکمیل‌شده‌ی "Maximum Plaid" خواهدآمد، این کلمه از فیلم Spaceballs گرفته شده و به حالت خنده‌داری گفته‌ می‌شود که در Model S P90D عرضه شده‌است.
در کل به نظر می‌رسد چندسال آینده، دوران تعیین‌کننده‌ای برای تسلا باشد. دفترچه چک‌های خودتان را برای پیش‌خریدها آماده کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Tesla به ساخت یک اتاق نمایش متحرک برای نشان دادن مدل X پرداخته است