ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۳ اسفند

به گزارش زومیت، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلیل افت کیفیت اینترنت را افزایش تعداد کاربران عنوان و ضرب‌الاجلی برای بهبود کیفیت اینترنت برای اپراتورها تعیین کرد.
بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه‌نشینی اجباری بسیاری از مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران، کیفیت اینترنت برخی اپراتورها افت شدیدی پیدا کرده است. این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشت و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلیل آن را افزایش ۴۰ درصدی استفاده‌ی کاربران از اینترنت عنوان کرد.
از هفته‌ی گذشته، دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل شدند و بسیاری از کسب‌وکارها برای حفظ سلامتی کارمندان خود، امکان دورکاری را برای آن‌ها فراهم کردند تا خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهند. همچنین، تلویزیون‌های اینترنتی خدمات خود را رایگان کردند تا مردم در ایامی که به خانه‌نشینی مجبور شده‌اند، از خدمات آن‌ها بهره ببرند. همه‌ی عوامل دست‌به‌دست هم داده است تا تعداد کاربران اینترنت در روزهای اخیر چندبرابر و پهنای باند اپراتورها اشباع شود. حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی کاربران اینترنت گفت:
به‌علت شیوع بیماری کرونا، مردم در خانه مانده‌اند؛ ازاین‌رو، استفاده از اینترنت افزایش پیدا کرده است. همین مسئله باعث شده پهنای باند اپراتورها اشباع شود و کیفیت ارائه‌ی خدمات آن‌ها کاهش پیدا کند. پس از اعلام شکایت‌های کاربران، به اپراتورهای همراه، به‌ویژه همراه اول، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای ثابت، دستور دادیم این موضوع را بررسی و مشکل کمبود ظرفیت را حداکثر تا ۱۱ اسفند رفع کنند.
در همین زمینه، ما در زومیت برای کسب اطلاعات بیشتر با آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شبکه‌ی تلفن‌همراه شاتل موبایل، گفت‌وگو کردیم. او درباره‌ی دلیل افت کیفیت اینترنت گفت:
در شبکه‌ی ما، اختلال گسترده و سراسری وجود ندارد؛ زیرا هسته‌ی شبکه و پهنای باند ما مستقل است؛ بنابراین، در سمت شبکه و سیم‌کارت‌های شاتل موبایل اختلالی وجود نداشته است. سیم‌کارت‌های هوشمند شاتل موبایل نیز براساس ساختار هوش مصنوعی، نزدیک‌ترین و بهترین سایت و تکنولوژی اطراف مشتری را انتخاب می‌کند. افزون‌براین، مشترکانی که در روزهای اخیر با اختلال و کندی سرعت روبه‌رو بوده‌اند، می‌توانند مشکل خود را با شماره‌ی ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ مطرح کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه