ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ فروردين

لازم است که مشترکان پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت‌خور نو یا کارکرده، حتما با مراجعه به سامانه‌ی همتا، از اصالت دستگاه اطمینان حاصل کنند.
به گزارش ایسنا، کارشناسان همواره به متقاضیان گوشی یا سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور مانند تبلت تاکید دارند که با اجرای طرح رجیستری، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنند و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکر شده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه داشته باشند.
متقاضیان جهت استعلام اصالت دستگاه، همان‌طور که در وب‌سایت همتا آمده، ابتدا لازم است به سامانه همتا متصل شوند. از چهار روش می‌توان با سامانه‌ی همتا ارتباط برقرار کرده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد: پیامک به شماره ۷۷۷۷، سایت اینترنتی به آدرس hamta.ntsw.ir، کد دستوری #۷۷۷۷* و اپلیکشین همتا. پس از آن باید مراحل انجام فرایند استعلام اصالت را انجام داد.
برای این کار، ابتدا باید کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک شماره سیم‌کارت دلخواه شماره‌گیری کرده و دکمه برقراری تماس را انتخاب کرد. سپس با ارسال عدد ۱، باید گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنند. در این مرحله باید ۱۵ رقم ابتدایی شناسه (IMEI) دستگاه را بدون هر گونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) وارد کرد. این شناسه (IMEI)، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل‌رؤیت است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه دستگاه نیست. درصورتی‌ که شناسه IMEI را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به‌ صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه