ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان گفت: در آذربایجان غربی ضریب تلفن همراه ۹۶ درصد است.
به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی‌نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با حضور در برنامه‌ی تلویزیونی چهلچراغ اظهار کرد: اداره‌ی کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده‌ی عالی وزارت ارتباطات با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه‌ی واحدهای تابعه در استان از جمله پست، پست بانک ، اداره کل ارتباطات زیرساخت، اداره‌ی کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای ارتباطی تشکیل شده است.
وی با توضیح ابعاد نظارتی این اداره کل افزود: وظایف این اداره کل تحقق اهداف مربوطه در ۴ بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی است که با تعامل خوبی که بین دستگاه‌های مربوطه در استان وجود دارد شاهد پیشبرد مطلوب اهداف و برنامه‌های وزارت در استان هستیم.
جلیلی‌نژاد با ارائه‌ی آمار مقایسه‌ای از توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی استان افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۳۳ درصد افزایش یافته و بالای ۹۴.۵ درصد دارای ارتباط هستند.
مدیر کل ICT این استان ضریب نفوذ تلفن همراه را بالای ۹۶ درصد و درصد پوشش جاده‌ای را ۹۳ درصد دانست و گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی امروز ضریب نفوذ اینترنت در استان ۷۰ درصد است و این بستر مناسبی برای تولید محتوا در این بستر و ایجاد اشتغال حوزه‌ی فناوری اطلاعات است.
وی در ادامه به بحث رومینگ ارتباطات روستایی پرداخت و گفت: در بسیاری از روستاها امکان استفاده از اینترنت پرسرعت با توجه به توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و برقراری رومینگ بین اپراتوری ایجاد شده است اما نیاز به اطلاع‌رسانی و آموزش روستائیان می‌باشد که این مهم از طریق دهیاران و مسئولین دفاتر ICT روستایی در حال انجام است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه