سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ مرداد

اگر چه مدت‌ها است شایعاتی مربوط به طراحی یک لپ‌تاپ مک‌بوک جدید در تمام سطوح پیچیده است، اما جزئیاتی نزدیک به واقعیت این اتفاق را تائید می‌کند. گزارشی از DigiTimes به روشن شدن این خبر کمک کرد و ادعا می‌کند پس از تاخیر اینتل در عرضه‌ی CPU جدید کوچک، اپل تصمیم به طراحی مجدد مک‌بوک‌هایش با قطعه‌ای بزرگ‌تر که بیشتر در دسترس است، گرفت.
بر طبق این گزارش، مک‌بوک جدید دارای یک صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی خواهد بود و در اصل قرار بود اواخر سال قبل عرضه شود، اما به دلیل مشکلات تولید تراشه‌ی ۱۰ نانومتری اینتل، ارائه‌ی آن به تاخیر افتاد. زمانیکه اینتل تولید CPU ده نانومتری خود را به نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ موکول کرد، اپل هم طراحی مک‌بوک را تغییر داد تا از پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری Kaby Lake استفاده کند، بنابراین می‌تواند آن را در سال جاری عرضه کند.
تغییر CPU اساسا فرایندی ساده برای اپل نیست. این شرکت معروف به طراحی بردهای منطقی و سیستم‌های خنک‌کننده‌ی کوچک، کاملا یکپارچه برای لپ‌تاپ‌هایش است، بنابراین افزایش اندازه در یک تراشه‌ی اصلی بر روی دیگر قطعات داخلی هم اثر می‌گذارد. چنانچه اپل شاسی ضخیم‌تری برای گنجاندن قطعات بزرگ‌تر بسازد، عملکرد کلی باتری و پردازنده‌ی لپ‌تاپ احتمالا متعاقب سوئیچ کردن به یک CPU بزرگ‌تر کاهش می‌یابد.
جالب است که DigiTimes می‌گوید محصول جدید ۱۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، به رغم اینکه شایعات در مورد آن ۹۹۹ دلار بود. اپل انتظار دارد با این قیمت بالا در سال ۲۰۱۸، هشت میلیون دستگاه از آن را بفروشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه