ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

به گزارش مهر، سیدمصطفی صفوی همامی در پنل تخصصی طراحی ماهواره که در حاشیه همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پرتاب ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: ما در بخش سازه ماهواره پتانسیل فراوانی در داخل کشور داریم و برغم تحریم‌ها، پتانسیل‌های خوبی در این حوزه در کشور ایجاد شده است. از سوی دیگر ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه و اعتماد به نیروهای داخلی، منجر به دستاوردهای کنونی در عرصه فضا شده است.
وی یکی از دستاورد های پروژه ماهواره پیام امیرکبیر را همکاری و هماهنگی همه جانبه دستگاه‌های مسئول در این زمینه عنوان کرد و گفت: هر زمان که موضوع همکاری مطرح می‌شود، پروژه «پیام» با حضور ۱۶ عضو هیئت علمی از دانشکده‌های مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک و صنایع مثال زده می‌شود. در این پروژه حدود ۱۹۵ دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد مشارکت داشتند.
مدیر پروژه ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در زمان پرتاب این ماهواره در مدت زمان ۳۰۰ ثانیه، GPS ساخت محققان ایرانی، اطلاعات و دیتاهای لازم را گزارش داد و ما از این طریق متوجه شدیم که ماهواره تا چه ارتفاعی پرتاب شده و در کجا متوقف شده است.
صفوی با اشاره به همکاری دانشگاه امیرکبیر با شرکت‌های فعال در حوزه فضایی، نیز گفت: هر زمان به تستی نیاز داشتیم، در اختیار ما قرار گرفت و این امر به دلیل هماهنگی‌هایی است که سازمان فضایی ایجاد کرده است. به همین دلیل ما معتقدیم که فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته هوافضا باید در حوزه صنعت فضایی به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان داخلی روی بیاورند تا نیاز های ما را تامین کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه