ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی جلسه‌ی امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی شدن تعرفه‌های غیرحجمی اینترنت ثابت با بیان اینکه در صد روز اول دولت دوازدهم این موضوع بیشترین زمان را به خود اختصاص داد، گفت: بیشترین حجم مذاکرات در طول دولت دوازدهم معطوف به موضوع تعرفه‌های اینترنتی بود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اجرایی شدن فاز دوم طرح ریجستری تلفن‌های همراه و فضاسازی‌هایی که علیه اجرایی شدن این طرح وجود دارد، اظهار داشت: فاز دوم این طرح از ۱۴ آذرماه اجرا خواهد شد، اما از آنجایی که این طرح یک تغییر بزرگ و یک مدل جدید ارائه‌ی سرویس در بازار است طبیعتا واکنش‌هایی در برابر آن در بازار وجود خواهد داشت.
وی افزود: تامین‌کنندگان گوشی‌های موبایل از خارج از کشور که برخی از آن‌ها از مبادی رسمی و برخی به صورت قاچاق واردات را انجام می‌دادند، گروه اولی هستند که در برابر این طرح واکنش نشان می‌دهند.
آذری جهرمی فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه را گروه دوم واکنش دهنده نسبت به اجرای طرح رجیستری برشمرد و خاطرنشان کرد: آنها نیز به دلیل وجود فروشگاه‌های مجاز و غیرمجاز بلاتکلیفی خود را دارند.
وی ادامه داد: گروه سوم نیز مصرف‌‌کنندگان هستند که دغدغه‌ی ثبت بودن گوشی و یا افزایش قیمت را خواهند داشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تغییر ساختاری که تاکنون واردات آن ۹۵ درصد به صورت قاچاق بوده سخت و پیچیده است، تاکید کرد: تلاش ما این است که در وهله‌ی اول مردم به عنوان مصرف کننده دچار مشکل نشوند.
وی در پایان گفت: تا ۱۴ آذر هر کسی که گوشی خریداری کرده است و در شبکه فعال شده باشد، مجاز محسوب می‌شود. از این تاریخ به بعد افرادی که اقدام به خرید گوشی می‌کنند باید توجه کنند که هر گوشی را که خریداری می‌کنند در بدو خرید به وسیله پیامکی که دریافت می‌کنند، فعال باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه