ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

به گزارش پیوست، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران سوئیچی برای اپلیکیشن‌های پرداخت کرایه طراحی کرده و با ایجاد یک نهاد اعتمادساز، فرآیند تسویه‌ی مبالغ برای پذیرندگان را تضمین خواهد کرد.
اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که پنج شرکت پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند تا پیش از راه‌اندازی پلتفرم باز از سوی تاکسیرانی، از یک کیوآرکد مشترک برای پرداخت استفاده کنند. حالا آن گونه که محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، اعلام می‌کند این سوئیچ در حال حاضر طراحی شده و آماده ورود به فاز عملیاتی است. اما جزئیات اجرایی آن هفته آینده طی جلسه‌ای مشخص خواهد شد.
فرجود با تاکید بر اینکه بحث پرداخت یکی از ابعاد مهم سرویس‌های شهر هوشمند است، از تمرکز ویژه‌ی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بر ارائه‌ی سرویس‌های جدید پرداخت خبر می‌دهد و می‌گوید: «پیشنهاد اولیه ما برای بحث پرداخت کرایه‌های تاکسی ایجاد یک کد کیوآر واحد است. اما روش‌های جدیدی نیز به آن اضافه خواهد شد. اما به طور کلی تلاش ما این است علاوه بر استارنداردسازی و یکتا کردن پذیرندگان (تاکسی‌ها)، بستری فراهم کنیم تا سایر پذیرنده‌های شهری و اپلیکیشن‌ها هم بتوانند از آن استفاده کنند و رقابت میان آن‌ها برای توسعه‌ی بازار و جذب مشتری باشد.»
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری با اشاره به اینکه شهرداری با کمک سایر بازیگران، یک نهاد اعتمادساز برای پذیرندگان پرداخت کرایه‌های حمل‌ونقل شهری ایجاد خواهد کرد، درباره‌ی کارکرد این نهاد اعلام می‌کند: «این تراستی (نهاد اعتمادساز) که از طریق شهرداری ایجاد خواهد شد هم مرجع تسویه خواهد بود، هم در اضافه کردن بازیگران جدید به سیستم و کمک به استانداردسازی آن‌ها کمک خواهد کرد. به این ترتیب‌پذیرندگان (تاکسی‌ها) هم نسبت به دریافت پول خود از اپلیکیشن‌های پرداخت اطمینان بیشتری خواهد داشت.»
او با اعلام اینکه برای درگاه‌های پرداخت کارت مترو و اتوبوس نیز امکان پرداخت از طریق ان‌اف‌سی اضافه خواهد شد، تاکید می‌کند: «به دنیال تغییر پذیرنده‌های اتوبوس‌ها هستیم و می‌خواهیم به جای استفاده از کارت در پذیرنده‌ها، هرچه بیشتر به سمت آنلاین کردن ابزار پرداخت برویم.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه