تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

موزیلا را نیز به یکی دیگر از عرضه کنندگان مرورگرهای اینترنتی اضافه کنید، که به تدریج با فناوری فلش خداحافظی خواهند کرد. با این که قبلاً به دلایل امنیتی دسترسی به آن را مسدود کرده بود، اما برنامه این شرکت حذف تدریجی این فناوری مورد انتقاد شرکت ادوبی است. در ماه آگوست، فایرفاکس بخشی از محتوای فلش را به دلیل "غیر ضروری خواندن برای کاربر" مسدود ساخته بود. و در سال آینده، فناوری مذکور را به طور پیشفرض پشتیبانی نخواهد کرد. در این صورت مانند بسیاری دیگر از مرورگرها، محتوای حاوی فلش را باید فعال سازی نمایید.
دلایل کنار گذاشتن فلش تنها مسائل امنیتی مربوط آن نیست، بلکه شامل بهبود عملکرد و کاهش مصرف باتری نیز می شود. استانداردهای وب نظیر HTML 5 پخش صوت و تصویر، گرافیک سه بعدی و چت ویدیویی را به عهده می گیرند، پس این روزها دیگر دلیلی برای استفاده از فلش نداریم.
موزیلا تاکید کرده همکاری نزدیکی با شرکت ادوبی دارد تا اجرای محتویات فلش را بهبود بخشد، اما مشخص است که این افزونه دیگر مورد علاقه آن ها نیست. اپل، گوگل و مایکروسافت نیز این فناوری را کنار گذاشته اند، پس مشوق کمی برای نگه داشتن آن به صورت پیشفرض وجود دارد. در واقع این اقدام موزیلا را می توان یکی از آخرین میخ ها بر تابوت فناوری فلش و حکمرانی آن در دنیای اینترنت دانست.

برچسب هاFIREFOXMozilla
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا تصمیمات جدید موزیلا می توانند جلوی کاهش سهم فایرفاکس را بگیرند؟