ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۲ دي

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: ۱۶۰ کیلومتر فیبرنوری هوایی در سطح این شهرستان بصورت زمینی اجرا که سبب تقویت خطوط ارتباطی و عدم قطعی می‌شود.
رحمدل بامری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از زیرساخت های تلفن و اینترنت چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این اقدام سایت تلفن همراه اول به اینترنت پرسرعت ارتقا پیدا می کند و ۲۷ روستا از سایت جدید تلفن همراه اول و ایرانسل بهره مند می شوند.
وی با قدردانی از تلاش های مسوولان و پیگیری های استاندار سیستان وبلوچستان، نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس، قرارگاه خاتم الانبیاء و همراهی قشرهای مختلف مردم برای حل مشکلات تلفن و اینترنت، گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک بسیاری از مشکلات حوزه ارتباطات بخش های پلان، مرکزی، دهستان سهراب و کمبل سلیمان و سایر نقاط روستایی و شهری و به ویژه حاشیه شهر مرتفع شود.
وی افزود: تقویت خطوط تلفن، ارتقای پوشش مخابراتی در مسیرهای جاده ای و روستاها، نوار ساحلی، محدوده منطقه آزاد و شهر چابهار از خواسته های مهم مردم در حال تحقق است.
فرماندار چابهار تصریح کرد: این شهرستان ۲۸۳ روستا با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به ظرفیت های و توانمندی‌های موجود ضروریست مشکلات تلفن و اینترنت آن مرتفع شود.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان از روز چهارشنبه با حضور در چابهار از روستاها و مناطق مختلف چابهار و دشتیاری و کنارک بازدید کرد و امروز پنجشنبه نیز از روستای بسوت از توابع بخش باهوکلات دشتیاری و شهر کنارک دیدن کردند.
در این بازدید، ظرفیت ارتباطات روستاهای دشتیاری، پلان و پیرسهراب بررسی و مقرر شد سایت های مخابراتی روستاها در سه هفته آینده ارتقاء یابد و مردم از ظرفیت فناوری در حوزه های مختلف بویژه آموزش بهره‌مند شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در چابهار اظهار داشت: از پنج هزار روستایی که قرار است تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت مجهز شوند یکهزار و ۲۰۰ روستا متعلق به سیستان و بلوچستان است.
جهرمی گفت: برای ارتقای شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت ۱۲۰۰ روستای بالای ۵۰ خانوار سیستان و بلوچستان ۷۵۳ میلیارد تومان به شرکت همراه اول برای ساخت و نوسازی ۵۰۲ سایت مخابرات، ۲۱۴ میلیارد تومان به شرکت ایرانسل برای ساخت و بروزرسانی۱۴۳ سایت مخابرات و ۱۷۰ میلیارد تومان به شرکت مخابرات این استان اختصاص یافته است.
وی افزود: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیز علاوه‌بر ۲ پروژه محوله به مخابرات سیستان وبلوچستان داده شده که از ۵۰ شهر، ۲۹ شهر که هم‌اینک فاقد شبکه ارتباطات هستند شبکه نوین فیبر نوری منازل را ایجاد و تا پایان اردیبهشت سال آینده به همراه شرکت همراه اول و شرکت ایرانسل پروژه‌هایشان را در این استان به اتمام برسانند.
وی ادامه داد: برای ساخت سایت‌های جدید در مناطق روستایی نیازمند ساخت ۵۳۲ کیلومتر فیبر نوری هستیم و با توجه به ناپایداری شبکه فیبر نوری در این استان ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری با ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز مصوب شده که برای پایدار سازی شبکه مخابرات ایران در این استان ساخته شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با برنامه‌ای که برای سیستان و بلوچستان تدوین شده این استان را به پایدارترین شبکه کشور تبدیل خواهیم کرد و ۳۲ رینگ فیبرنوری در سطح منطقه خواهیم داشت.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی جنوب سیستان و بلوچستان اجرای مسیرهای دسترسی به فیبر نوری در مناطق جنوب بیش از مناطق شمال استان خواهد بود.
جهرمی گفت: فاز نخست اجرای پروژه‌های ما در سیستان و بلوچستان یک ماهه است و در این فاصله تجهیزات زیرساختی را ارتقا خواهیم داد که این فاز تا سه هفته دیگر نتایج خودش را نشان خواهد داد و در این فاز بیش از ۲۴۰ روستا فرآیند اتصال شان به شبکه اینترنت پرسرعت به سرانجام خواهد رسید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه