ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۱ اسفند

امروز اکثر روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند و گام اول ایجاد عدالت ارتباطی که توسعه زیر ساخت های ارتباطات روستایی است محقق شده و فناوری ارتباطات و اطلاعات به دور از دغدغه مکان و فواصل جغرافیایی دورترین روستاها و شهرهای کشور را به هم نزدیک کرده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در روزگارانی نه چندان دور فاصله شهرها و روستاها بسیار زیاد بود و تصور نمی شد امکاناتی که در شهرها وجود داشت به زودی در روستاها هم فراهم شود و گام اول ایجاد عدالت ارتباطی که توسعه زیر ساخت های ارتباطات روستایی است محقق شود.
بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند به توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار کمک کند.
اولویت اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  اجرای عدالت ارتباطی با توسعه زیر ساخت های ارتباطی در سطح روستاها است چراکه  «عدالت ارتباطی» زیر مجموعه  «عدالت اجتماعی» است.
  با گسترش ارتباطات روستایی بود که در دوران شیوع ویروس کرونا دانش آموزان توانستند از  بستر فضای مجازی  برای آموزش استفاده کنند و هیچ دانش آموزی به علت عدم دسترسی به اینترنت از تحصیل باز نماند و حتی بخش مهمی از کنترل شیوع ویروس کرونا برای اطلاع‌رسانی هم در بستر فضای مجازی محقق شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه