امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

یک کارشناس امنیتی حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه صرف حضور یک اپلیکیشن در مارکت‌های آنلاین نمی‌تواند تضمین‌کننده‌ی امنیت آن‌ها باشد، نصب آنتی‌ویروس‌های معتبر را که اصل بوده و در ایران نمایندگی دارند بهترین راه برای جلوگیری از آلودگی به برنامه‌های مخرب دانست تا در صورت بروز مشکل بتوان به آن‌ها مراجعه کرد.
نوید نیک‌پی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازار فروش فیلترشکن و سایر برنامه‌هایی که پس از فیلترینگ تلگرام ایجاد شده است، اظهار کرد: متأسفانه هیچ‌گونه آگاهی سایبری در این زمینه وجود ندارد. کاربران نباید به هر قیمتی به نصب فیلترشکن اقدام کنند زیرا اصولاً کسانی که فیلترشکن را به‌ صورت رایگان عرضه می‌کنند، حتماً اهداف و قصدی از این کاردارند و این‌ طور نیست که با طراحی این برنامه‌ها بخواهند کمکی به ما کنند.
وی با ذکر یک مثالی درباره‌ی برنامه‌های مخرب موجود در بازار اظهار کرد: اخیراً اپلیکیشنی به اسم تلگرام سیاه آمده که لوگویش سیاه است. این اپلیکیشن با یک فیلترشکن ترکیب شده و به تلگرام متصل است؛ اما برخی که این برنامه را نصب می‌کنند، مدعی هستند اطلاعاتشان از گوشی پاک شده یا ترافیک اینترنتشان افزایش یافته است. حتی با نصب برنامه‌ی کسپراسکای روی دستگاه اندرویدی سریعاً تشخیص داده شد که این برنامه مشکلات امنیتی دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه