تکنولوژی
بهناز زادبخش۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۵ بهمن

استفاده از روباتها در صنعت کشاورزی، موضوع اصلی نمایشگاه بین المللی «هفته سبز» در برلین بود. ارزش این دسته از رباتها در بازار جهانی تا سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۷۴ میلیون یورو می رسد. یکی از نوآوری های ارائه شده در نمایشگاه برلین، سیستم دامداری به صورت اتوماتیک است. این سیستم، باعث می شود تا گوساله به شکل خودکار تغذیه کند. همچنین شیر مورد استفاده توسط آنها را همواره تازه و در دمایی مناسب نگه می دارد.
"برژیت وارنت"، مدیر بازاریابی این شرکت می گوید: «از مزایای استفاده از دستگاه این است که به مانند یک کشاورز، لازم نیست همیشه سطلی از شیر را با خود به اطراف ببرید و همواره در حال تمیز کردن باشید. و مجبور نیستید زمان مشخصی را به تغذیه گوساله ها اختصاص دهید. فقط کافیست گوساله ها این دستگاه را بشناسند و دیگر لازم نیست از ساعت ۶ تا ۸ صبح وقت خود را برای تغذیه آنها صرف کنید.»
روبات دیگری که در این نمایشگاه معرفی شد، «جونو» نام داشت. وظیفه این ماشین، هل دادن یونجه به سمت گاوها بود. اگرچه این کار پیچیده ای نیست اما صدها سال بود که انسان آن را انجام می داد . نوآوریهای نمایشگاه برلین در میان کشاورزان قدیمی طرفداران زیادی ندارد. با این وجود برخی معتقدند که اکنون زمان آن رسیده که تغییری ایجاد کنیم.
"یوهانس لوزینگ" ، کشاورز، می گوید: «من ۴۵ سال است که در بخش کشاورزی مشغول کارهستم. پسرم هم در همین زمینه فعالیت می کند و همیشه میان من، که در این زمینه تخصص دارم و آنچه که پسرم در حال یادگیری است، تضادی وجود دارد. او بخوبی آموزش دیده است و هنگامیکه ما درباره فناوریهای نوین صحبت می کنیم متوجه می شویم که در این باره اختلاف نظر زیادی وجود دارد. او برخلاف من به راحتی درباره این فناوری ها صحبت می کند و با آن کنار آمده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه