تکنولوژی
مصطفی طبری۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

اگر درگیر دنیای وب مستری بوده و یا حداقل پیگیری برخی اخبار بوده باشید احتمالاً اسم PageRank را شنیده اید. پیج رنک در واقع فرمول مخصوص گوگل برای رتبه بندی سریع و دقیق نتایج هر جستجو می باشد. اما اکنون موتور جستجوی گوگل به فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی دستیافته که آن را RankBrain می نامد. این قابلیت تفسیر 15 درصد از عبارت های جستجو را برعهده خواهد گرفت که تاکنون انجام پذیر نبودند. رنک برین با استفاده از سیستم تبدیل لغات به بردار یا نهادهای ریاضیاتی که گوگل از آنها به منظور پیدا کردن کلمات و عبارات مشابه کمک می گیرد، این کار را انجام خواهد داد.
به گفته گِرِگ کورادو سرپرست تیم تحقیقاتی گوگل، این تکنولوژی در زمینه ارائه و رتبه بندی نتایج جستجو حتی از مهندسین بخش جستجوی گوگل نیز بهتر عمل خواهد کرد.
به گفته وی رنک برین از سیستم یادگیری بهره نمی برد اما براساس اطلاعاتی که از کاربر یا دسته ای از کاربران با علایق یکسان بدست می آورد نتایج بهتری را ارائه می کند. یادگیری هوشمند توسط سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی این روزها جذابیت بسیار زیادی پیدا کرده اند و بدین ترتیب باید در آینده ای نزدیک منتظر جواب رقبای موتور جستجوی گوگل نیز باشیم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سرمایه‌گذاری ۳.۴ میلیون دلاری Google برای آزمایشگاه جدید تحقیقات هوش‌مصنوعی در Montreal