کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ آذر

Google در مجموع ۴.۵ میلیون دلار کانادا در حوزه‌ی تحقیقات هوش‌مصنوعی در موسسه‌ای در Montreal به منظور یادگیری الگوریتم‌ها، با تامین مالی یک صندوق دانشگاهی ۳ ساله،  سرمایه‌گذاری کرده است که به پرداخت کمک هزینه‌ی هفت تن از اعضای هیئت علمی در موسسات دانشگاهی مختلف Montreal، از جمله دانشگاه Montreal و McGill منجر خواهد شد. این سرمایه‌گذاری همچنین در ادامه‌ی حمایت از تحقیقات متخصص فرآیند Deep Learning، آقای Yoshua Bengio که استاد گروه علوم کامپیوتر دانشگاه Montreal و یکی از بهترین‌ها در زمینه‌ی هوش‌مصنوعی است انجام شده گرفته است.
لازم به ذکر است، Deep Learning موضوع نوینی است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از هوش‌مصنوعی مطرح می‌شود. این فرآیند زیرمجموعه‌ای از یادگیری ماشین نیز می‌باشد که از شبکه‌های عصبی برای بهبود رفتارهای ماشین مانند تشخیص گفتار، بینایی کامپیوتر و پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند.
Google اشاره می‌کند که مجموع سرمایه‌گذاری در تحقیقات دانشگاهی کانادا در حال حاضر حدود ۱۳میلیون دلار کانادا در طول ۱۰ سال گذشته است. شایان ذکر است Google از طریق دفتر مهندسی Waterloo، حضور قابل توجهی در کانادا داشته است.

برچسب هاgoogleMontrealAI
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Google ویژگی‌های جدیدی به سرویس Docs خود اضافه کرد