تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت

داشتن یک رابط کامپیوتری پیچیده بر روی بدن افراد ممکن است به نظر علمی–تخیلی برسد، اما گروهی از دانشمندان دانشگاه سارلند آلمان این امر را به واقعیت تبدیل کردند. در این فناوری که پوست مالتی‌تاچ نامیده می‌شود، مواد به صورت جوهر افشان بر روی بر چسب پلاستیکی چاپ می‌شود و هر لمسی از چندین نقطه را در یک زمان ثبت می‌کند که بسیار شبیه به کار گوشی یا تبلت است.
این برچسب از دو لایه الکترودهای فشرده شده ساخته شده که به شکل یک شبکه مرتب شده‌اند. شکل فعلی این مواد همچنان نیاز دارند تا به میکروچیپ کنترل کننده‌ی لمسی وصل شوند و پس از آن است که به یک میکرو کامپیوتر Raspberry Pi Zero متصل می‌شود.
تاکنون محققان موفق به تولید چهار نوع از این فناوری لمسی شده‌اند که شامل دستبندی که چراغ LED را کنترل می‌کند، برچسب پشت گوش که پخش‌کننده‌ی موسیقی را هدایت می‌کند، برچسب ساعد که پیام‌های متنی ارسال می‌کند، و در نهایت برچسب کف دست که به فرد اجازه‌ی برقراری تماس تلفنی را می‌دهند، می‌باشد. در حالیکه این فناوری هنوز در مراحل اولیه‌ی خود است، تصور این نکته سخت نیست که بدانیم در آینده نیاز به سخت‌افزارهایی مانند هدفون‌ها یا ساعت‌های هوشمند برای برقرای تعامل با گجت‌های هوشمند نباشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه