تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

نقاشی ها و تصاویر دو بخش از هنر هستند که تنها می توان بصورت بصری از آنها لذت برد و امکان لمس آنها به عنوان یک جسم فیزیکی وجود ندارد. اما این موضوع ممکن است دیگر صحت نداشته باشد، کمپانی کنون در نمایشگاه Canon Expo که هر پنج سال یکبار برگزار می شود فناوری جدیدی را معرفی کرد که ممکن است شیوه تعامل شما با نقاشی یا تصاویر نصب شده بر روی دیوار منزلتان را متحول کند.


پرینتر بافتی کنون با چاپ لایه به لایه جوهر UV کار خود را انجام می دهد، مشابه شیوه کاری که در یک پرینتر سه بعدی برای چاپ اشیا با استفاده از الیاف پلاستیکی استفاده می کند. این پرینتر با ارزیابی نسخه رنگی و سیاه سفید یک تصویر تخمین می زند که به چه تعداد لایه نیاز دارد. همچنین نواحی سایه دار و یا هایلایت نیز به لایه های اضافی نیاز دارند که آنها هم محاسبه می شوند. فرآیند چاپ یک تصویر ممکن است زمان بر باشد، اما وقتی کار پرینتر تمام شد شما با یک تصویر مواجه می شوید که واقعاً عمق دارد. این یعنی چین و چروک صورت و یا بینی فرد در یک تصویر پرتره، کاملاً قابل لمس می باشند.

این فناوری علاوه بر اینکه جذابیت های خاص خودش را دارد، می تواند باعث تغییر اساسی در دنیای هنر شود. همچنین قابلیت کپی کردن تصاویر بدون توجه به جنس ماده وجود دارد. فلز، پارچه یا سایر مواد فرقی نمی کند، پرینتر جدید کنون قادر است جزییات فیزیکی کوچک نظیر بافت یک بوم و یا پستی بلندی های خود نقاشی را بطور کامل کپی کند، چیزی که تا پیش از این امکان پذیر نبود.
این موضوع باعث می شود تا بتوان آثار مشهور تاریخی را بدون هراس از اینکه نسخه اصلی دچار آسیب شود به سراسر جهان ارائه کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا رینگلی در دنیای ساعت اپل جایی دارد؟