گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

به زودی کاربران فیسبوک اجازه خواهند داشت تا یکی از شیوه‌های کلیدی جمع‌آوری اطلاعات از طرف این شبکه‌ی اجتماعی را کنار بگذارند: این بخش جمع‌آوری و استفاده از تاریخچه‌ی مرور وب افراد است، بخشی که شرکت برای فروش تبلیغات هدفمند از آن استفاده می‌کند.
فیسبوک حجم زیادی از اطلاعات را درباره‌ی شما جمع می‌کند، چه شما از این سرویس استفاده کنید یا نه. یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های اطلاعاتی شرکت مربوط به تاریخچه‌ی مرور شما است – لیستی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که شما بازدید می‌کنید، حتی زمانی که در فیسبوک نیستید. این شرکت به لطف توسعه‌دهندگان وب و اپلیکیشن که از پلاگین‌های نرم‌افزاری فیسبوک استفاده می‌کنند و این اطلاعات را به فیسبوک باز می‌گردانند، اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند.
قبل از این راهی برای متوقف کردن فیسبوک در گردهم‌آوری اطلاعات وجود نداشت، اما حالا وجود دارد: مارک زاکربرگ روز سه‌شنبه اعلام کرد برای اولین‌بار کاربران می‌توانند این اجازه را به فیسبوک ندهند.
به عنوان بخشی از قابلیت پیش رو که "clear history" نامیده می‌شود، کاربران قادر به حذف اطلاعات مرور خود از سرورهای فیسبوک هستند یا حتی از این شرکت بخواهند آن‌ها را دوباره جمع نکند. سخنگوی فیسبوک تائید کرد که اطلاعات مرور کاربران ممکن است هنوز هم در مجموعه‌ای بی‌نام برای شرکت‌هایی که از فیسبوک استفاده می‌کنند، در جهت اهداف تحلیلی جمع شوند اما این‌ها به نمایه‌ی شما وارد نمی‌شوند و برای هدف‌گیری‌های شرکت مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه