ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ شهريور

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سه‌شنبه در جلسه‌ی کنترل پروژه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این پژوهشگاه همواره پایه‌ی منظم و ثابت موضوعات کاری وزارت ارتباطات است که این مساله حاکی از پویایی، انگیزه و ظرفیت مناسب علمی است که در درون پژوهشگاه وجود دارد و وزارت ارتباطات باید به بهترین نحو از آن استفاده کند.
وی افزود: وزارت ارتباطات برای پژوهش، ارزش قائل است و برای آن هزینه می‌کند و تمام تلاش‌مان این است که اعتبارات پژوهشگاه دچار مشکل نشود.
آذری جهرمی همچنین تصریح کرد: در فرایند تحولات وزارت ارتباطات، نقش پژوهشگاه باید از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر پیدا کند تا ما بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های علمی و تخصصی فاوا در کشور استفاده کنیم.
نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در تمامی فعالیت‌هایش رویکرد اقتصادی داشته باشد، گفت: علاوه بر آن آزمایشگاه‌های پژوهشگاه باید بتوانند به بازار خدمات دهند و نقش پژوهشگاه در رصد فناوری باید کاملا تعریف‌ شده و مشخص باشد.
سیروس موثقی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت نیز با بیان اینکه ما از تحقیقات و پژوهش انتظار داریم که مشکلات حال و آینده کشورمان را حل کند، گفت: انتظار داریم که این پژوهشگاه در تمامی عناوین ICT، سرآمد کشور باشد.
وی افزود: پژوهشگاه باید با قوی‌تر کردن تفکر استراتژی خود، ساختار خود را متحول کند، به طوری که دستاوردهای پژوهشگاه برای جامعه قابل لمس باشد.
همچنین محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایفای نقش مشاوره‌ای و پژوهشی در تحقق و به بار نشاندن طرح‌ها و پروژه‌ها، رصد فناوری، آینده‌نگری و کمک به تدوین برنامه‌های بخشی و ملی، توسعه کسب‌وکارهای دانش بنیان حوزه‌ی فاوا با بهره‌گیری از مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک و توسعه فناوری‌های بومی و بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته را مهم‌ترین ماموریت‌های پژوهشگاه عنوان کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه