ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ فروردين

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری با بیان اینکه پیش از این بازیگران عرصه فضایی فقط دانشگاه‌ها و مراکز دولتی بودند افزود: باید زمینه‌ی لازم برای فعالیت و رشد بخش خصوصی را در همه‌ی ارکان فناوری فضایی شامل طراحی و ساخت ماهواره، ماهواره‌بر، ایستگاه‌های زمینی، مرکز عملیات و کنترل و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای و آزمایشگاه‌ها مهیا کنیم تا باعث شکل‌گیری و توسعه‌ی صنعت فضایی در کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی بخش خصوصی و ایجاد کسب‌وکارهای فضاپایه از اولویت‌های سازمان فضایی است، خاطر نشان کرد: در این زمینه اداره کل مربوط به این حوزه نیز در سازمان فضایی تشکیل شد که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سراسر کشور و شناسایی ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های حوزه‌های مختلف برای ارائه خدمات فضایی به آن‌ها زمینه‌ی اولیه برای ایجاد و شکل‌گیری کسب‌وکارهای فضاپایه فراهم شده است. در گام بعدی با آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای غیرحاکمیتی سازمان فضایی که می‌تواند یک ظرفیت مناسب برای شکل گیری کسب و کارهای فضاپایه باشد، سعی در توسعه خدمات کاربردی به جامعه داریم.
رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: ایجاد مراکز کارآفرینی و پارک‌های علمی و فناوری نیز برای توسعه‌ی کسب‌وکارهای فضاپایه از اولویت‌های سازمان فضایی به شمار می‌رود که در حال اجرا هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه