تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

همانطور که کامیونهای خودرانی مانند Actros مرسدس بنز و یا شاسی بلند خانوادگی و لاکچری Volvo XC90 در دنیای اتوموبیل ها حائز اهمیت هستند، ماشین خودران و البته عجیب Σtos ساخت شرکت Rinspeed نیز قابل ستایش است.
ظاهر اسپرت این خودروی مفهومی چیزی نیست که آن را برجسته کرده، به گفته طراح این ویژگی های فضای داخلی خودرو است که آن را مهم می کند. Σtos احتمالاً در جریان نمایشگاه CES سال آینده که در ماه ژانویه برگزار می شود، به طور رسمی معرفی خواهد شد.
این خودروساز سوئیسی و طراح استایل اسپرت در مورد سیستم فرمان خودرو می گویند نه تنها در حالت خودران فرمان جمع می شود بلکه بطور کامل در داشبورد قرار گرفته و مخفی خواهد شد. سپس دو صفحه نمایشگر اطلاعات واقع در داشبورد به سرنشینان جلو نزدیک تر می شوند تا تسلط بهتری به اوضاع داشته باشد.


اما شاید برجسته ترین ویژگی Σtos پهباد راهنمایی باشد که به همراه خودرو عرضه می شود. سازنده به عنوان مثال می گوید"شما یک دسته گل را بصورت آنلاین سفارش می دهید، پهباد آن را برای شما تهیه کرده و وقتی به خودرو نزدیک شد به آرامی در جایگاه مخصوصی که در پشت خودرو تعبیه شده، فرود می آید."
فرمان پنهان شونده و پهباد اتوماتیک ویژگی هایی هستند که Rinspeed برای نخستین بار از آنها صحبت می کند. به گمان تحلیلگران در آینده ماشین های خودران زیادی را در در قالب هاچ بک ها و خودروهای جمع و جور شاهد خواهیم بود.
همچنین به گفته برخی از مهندسین شرکت Audi، ماشین های خودران در آینده می توانند از یک حالت اسپرت نیز برخوردار باشند.
بطور کلی در حال حاضر یا حداقل در آینده ای نزدیک نمی توانیم انتظار ماشین های خودران با فرمان های پنهان شونده(حتی بصورت موقتی) را داشته باشیم، چرا که قوانین فدرال و سازمان های نظارتی هیچگاه این اجازه را نخواهند داد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

GM از هکر ها میخواهد هر نقطه ضعفی که پیدا کردند تا گزارش کنند