تکنولوژی
مریم طاهری۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ دي

مایکروسافت طرح پشتیبانی از ویندوز 7 را در ژانویه ۲۰۱۵ به پایان رساند. پس از مدتی شاهد روی کار آمدن ویندوز 10 بودیم و به کاربران ویندوز 7، 8 و 8.1 به مدت یک سال اجازه داده شد تا به جدیدترین سیستم‌ عامل مایکروسافت به ‌صورت رایگان ارتقاء یابند. سپس اواخر سال ۲۰۱۶ سازندگان و تولیدکنندگان از فروش محصولاتی که مبتنی بر ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 بودند خودداری کردند و حتی اجازه خرید لایسنس برای ویندوز 7 و 8.1 را نیز نداشتند.
در هر صورت با به اتمام رسدن دوره ویندوز 7 ، مایکروسافت یکبار دیگر به کاربران اخطار می‌دهد که به ویندوز 10 روآورند. پشتیبانی از ویندوز 7 تا ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ تمدید شده است که تنها سه سال زمان در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به جدیدترین سیستم‌ عامل مایکروسافت رجوع کنند. هدف این کمپانی بیشتر از هر چیز این است که مشتریان تجاری و سازمانی این کمپانی، تجهیزاتشان را به ویندوز 10 ارتقاء دهند.
همچنین این کمپانی هشدار داده است که پس از پایان یافتن مهلت پشتیبانی از ویندوز 7 دیگر بروزرسانی ‌های امنیتی و پشتیبانی فنی شامل حال این سیستم‌ عامل نخواهند شد. مایکروسافت در یک پست بلاگ گفته است که ادامه استفاده از ویندوز 7 باعث افزایش زمان و هزینه در کسب‌ و کارها می‌شود. جلوگیری از صرف این هزینه‌ ها و زمان‌های تلف ‌شده تنها با ارتقاء به ویندوز 10 میسر است.
خیلی از سازندگان قطعات سخت‌افزاری نیز دیگر برای ویندوز 7 درایور تولید نمی‌ کنند و خیلی از توسعه‌ دهندگان قصد عرضه برنامه روی سیستم ‌عامل ‌های قدیمی ندارند.  مدیر شعبه آلمان مایکروسافت، مارکوس نیچکه ، در مورد ویندوز 7 گفته است: امروزه این سیستم ‌عامل دیگر پاسخگوی تکنولوژی مدرن نیست و همچنین توانایی تأمین امنیت در دپارتمان ‌های آی ‌تی‌ را ندارد. همان‌طور که در ویندوز اکس‌ پی مشاهده کردیم، کمپانی‌ها باید برای دوری از هزینه ‌ها و سایر خطرات احتمالی، هرچه سریع‌تر اقدام کنند. با ویندوز 10 بالاترین میزان امنیت و عملکرد را  به کاربرانمان ارائه می‌دهیم.
مایکروسافت به کاربران و کسب ‌وکارهایی که از ویندوز 7 استفاده می ‌کنند اعلام کرده است این سیستم ‌عامل از یک معماری امنیتی قدیمی برخوردار است  که می‌تواند امنیت کاربران را به خطر بیندازد و توان مقابله با حملات سایبری را نداشته باشد. این کمپانی بارها از کاربران خواسته است به ویندوز 10 کوچ کنند و از امکانات جدید این سیستم‌ عامل بهره ببرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه