کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد

به گزارش همکاران سیستم، مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد مجموع درآمدهای آن در بخش خدمات رایانش ابری برای سال ۲۰۲۰ میلادی از ۵۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته است. طبق معمول مدیران این شرکت در جریان اعلام نتایج مالی به طور دقیق اشاره نرکدند که کدام یک از خدمات از جمله سرویس ابری Azure تا چه اندازه‌ای در فرآیند کسب این درآمد سهیم بوده است. با این وجود مدیران مایکروسافت در مورد فعالیت کارمندان و شرکای خود در این زمینه توضیحات بیشتری را مطرح کردند.
در بین اطلاعاتی که «آمی هود» مدیر مالی مایکروسافت در کنفرانس داخلی Ready مربوط به این شرکت منتشر کرد، یکی از منابع آگاه توضیح داد که موارد زیر هم مطرح شده است:
مایکروسافت 365 – شامل مجموعه‌های ویندوز / آفیس 365 / Enterprise Mobility + Security در مجموع درآمد 20 میلیارد دلاری را در سال مالی 2020 میلادی از مجموع درآمد 143 میلیارد دلاری مایکروسافت به خود اختصاص دادند. این رقم نسبت به درآمد 13.2 میلیارد دلاری «میکروسافت 365» در سال مالی 2019 میلادی 50 درصد بیشتر است.
تقاضا برای Microsoft 365 E5 / Office 365 E5 در سال مالی 2020 بیشتر از دیگر محصولات بوده است و بالاترین درآمد را داشته است. با این وجود خانم هود توضیح داد در سال مالی 2020 نسخه E5 به تنهایی درآمد 7.5 میلیارد دلاری را به دست آورد که این رقم از درآمد 4.2 میلیارد دلاری آن در سال قبل بیشتر بود. او به کارمندان و شرکای مایکروسافت گفت Office 365 E5 هم اکنون تنها 5 درصد کاربران «آفیس 365» را تشکیل می‌دهد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه