ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۲ مهر

به گزارش پیوست، مدیرعامل مبین‌نت  اعلام کرد این اپراتور با تغییراتی که در پروانه‌اش ایجاد می‌شود، به سمت 5G و ارائه سرویس‌هایی در این زمینه با کمک همراه اول، حرکت خواهد کرد.
حسین طهرانی، مدیرعامل مبین‌نت درباره آینده این شرکت پس از تغییر پروانه‌اش گفت: «با تغییر پروانه، دو اتفاق مهم رخ می‌دهد. یکی همگرایی بین ارایه خدمات ارتباطی ثابت و سیار در لایه سرویس است که FWA چون در همسایگی موبایل قرار دارد فرصت‌های نزدیک شدن بین این دو بخش، زیاد است و دومی ورود ۵G است.»
به تازگی اعلام شده است که پروانه FWA یا همان پروانه انتقال داده بر بستر بی‌سیم با تغییراتی روبرو خواهد شد و از جمله این تغییرات، اضافه شدن ترابردپذیری و قابلیت جابجایی است که این دو موضوع می‌تواند فناوری FWA‌ را بازارهای جدیدی روبرو سازد. با این تغییرات پروانه‌ای، مدیرعامل مبین‌نت می‌گوید این شرکت به سمت ۵G‌ و ارائه سرویس‌ها در این زمینه حرکت خواهد کرد.
طهرانی در این زمینه گفت: «با توجه به این‌که در ایران FWA را در فرکانس ۳.۵ داریم و این فرکانس، باند طلایی ۵G شناخته شده، کمک می‌کند که این دو سرویس [ثابت و سیار] به هم نزدیک شوند. اگر تحرک‌پذیری و رومینگ به قابلیت‌های پروانه اضافه شوند این دو به هم نزدیک می‌شوند.»
او اضافه کرد: «ما یقیناً وارد بازار ۵G می‌شویم. مهم‌ترین مورد استفاده FWA در ۵G است و این در کشور ما پررنگ‌تر می‌شود چون ما در زمینه FTTX‌ و توسعه فیبر مشکلاتی داریم. مدیرعامل شرکت اریکسون درباره FWA تعبیر جالبی دارد و می‌گوید fiber in air [فیبر در آسمان] است. در باند ۳.۵ گیگاهرتز، تمرکز روی افزایش ظرفیت است؛ بنابراین وقتی روی ۵G می‌توانیم با ظرفیت بیشتری به مشتری سرویس بدهیم. این به ما کمک می‌کند در نقاط پرتراکم شهری بتوانیم خیلی ساده‌تر سرویس بدهیم. من مطمئنم در شهرهای پرجمعیت می‌توانیم نقش خوبی ایفا کنیم.
همراه اول اکنون ۸۰ درصد سهام مبین‌نت را در اختیار دارد و مدیرعامل مبین‌نت درباره نقش این اپراتور در زمینه ۵G گفت: «به دلیل هزینه زیاد سرمایه‌گذاری، مبین نت و همراه اول در این زمینه همکاری می‌کنند و در همه طرح‌های تجاری‌ای که نوشته‌ایم، همراه اول هم حضور دارد. همراه اول امسال حتماً چند سایت ۵G را رونمایی می‌کند؛ اما شاید سال آینده را بتوانیم به عنوان سالی در نظر بگیریم که ۵G‌ را به صورت تجاری در برخی از نقاط کشور داشته باشیم.»
همراه اول علاوه بر افزایش سهم خود در مبین‌نت، به تازگی، نمایندگی بازاریابی، فروش و پشتیبانی محصولات و خدمات سازمانی (B2B) خود را به این شرکت واگذار کرده است. طهرانی مقدم درباره نقش همراه اول در مبین‌نت می‌گوید: «قبل از سال ۹۷ سهام همراه اول در مبین‌نت کمتر بود و شاید فقط نگاه سرمایه‌گذاری داشتند؛ اما از سال گذشته و با افزایش سهام این نگاه تغییر کرد و اکنون انتظار می‌رود مبین‌نت در استراتژی‌های همراه اول، نقش فعالی را ایفا کند. نمی‌توان انکار کرد یکی از موضوعاتی که همراه اول در نظر داشته، استفاده از منابع فرکانسی مبین‌نت بوده است؛ اما از پارسال تغییراتی در استراتژی‌های مبین‌نت ایجاد شد و یکی از دلایل حضور من در مبین‌نت همین بود.»
او در توضیح این تغییرات گفت: «در استراتژی جدید، مبین‌نت به عنوان یکی از حلقه‌های زنجیره ارزش همراه اول نقش می‌کند. این موضوع باعث شد همراه اول برای اینکه بخش سازمانی‌اش چابکی بیشتری داشته باشد، این بخش را به مبین‌نت واگذار کند. چون مبین‌نت در بازار ثابت بعد از شرکت مخابرات ایران، بیشترین سهم را در B2B‌ دارد. اضافه شدن کسب‌وکارهای سازمانی همراه اول باعث می‌شود بتوانیم ادعا کنیم در حال شکل‌دهی به یک اپراتور سازمانی هستیم که بزرگترین اپراتور سازمانی کشور است؛ اما نمی‌خواهیم اپراتور ارتباطی سازمانی باشیم بلکه می‌خواهیم اپراتور دیجیتال سازمانی باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه