تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

پرفسور آندری کورتایف، یکی از متخصصین زبده در علم مغز اعصاب در مصاحبه ای اعلام کرده است تا حدود 30 سال دیگر، هوش مصنوعی جایگزین انسان خواهد شد. کورتایف می‌گوید، پیش‌بینی‌های مختلفی وجود دارد اما با توجه به رشد این دانش تا سال 2045، هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌ها جایگزین خواهد شد.
وی به این نکته اشاره می‌کند که این امر در صورتی محقق خواهد شد که سیر رشد در زمینهٔ هوش مصنوعی با همین سرعت فعلی و یا بیشتر ادامه یابد در غیر این صورت زمان مورد انتظار، دورتر خواهد بود. در مقابل این فرضیه، بسیاری دیگر از دانشمندان علوم معتقدند تا پایان قرن حاضر، حکمرانی هوش مصنوعی بعید به نظر می‌رسد و ممکن است تا 1000 سال آینده این تغییرات جهانی نشود.
کورتایف بر این عقیده است که ربات‌ها نه‌ تنها جایگزین حیوانات بلکه انسان‌ها نیز خواهند شد. به‌ عنوان‌ مثال، ماشین‌ آلات را می‌توان در صنعت خودرو استفاده کرد البته صنعت ماشین‌سازی در حال حاضر یکی از صنایع خودکار است. به‌ تازگی اولین محصول شرکت سونی که یک سگ رباتیک بود، به قیمت 2 هزار دلار به فروش رسید. این ربات دارای دوربین، ماژول اتصال به اینترنت می‌باشد.
با این‌ حال، نگرانی در مورد پیش‌بینی‌های آینده‌گرایانه آن‌قدرها هم قابل‌ توجه نیست زیرا تاریخ نشان داده است پیش‌بینی‌ها در مورد آینده به‌ ندرت درست بوده‌اند و نمی‌توان به آن‌ها استناد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه